Ν-Σ “ΑΚΡΟΠΟΛ” και άλλες διατάξεις – 3η συνεδρίαση

Εισήγησή μου την 13/07/2020 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την κατ’ άρθρο συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Κέντρο Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ και λοιπές διατάξεις». (3η συνεδρίαση)

Εισήγηση Ν-Σ “ΑΚΡΟΠΟΛ”

Εισήγησή μου στην εναρκτήρια συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο “Κέντρο Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ και λοιπές διατάξεις”.

Επιτροπή Απολογισμού του Κράτους 02/07/2020

Παρέμβασή μου την 02/07/2020 στην συνεδρίαση της Επιτροπής Απολογισμού του Κράτους.
Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να συγχαρώ την ΕΛΣΤΑΤ, που κατόρθωσε να αναστρέψει μια πολύ κακή εικόνα, που υπήρχε πανευρωπαϊκά για τις ελληνικές στατιστικές και τα Greek Statistics.
Για το πρώτο εξάμηνο, ήμασταν προετοιμασμένοι, δεν θα είναι τόσο μεγάλη η ύφεση. Το θέμα είναι τι θα γίνει από δω και πέρα. Και κυρίως, γιατί έχει να κάνει με έναν παράγοντα, που στην Ελλάδα, είναι πάρα πολύ σημαντικός, που είναι ο τουρισμός.
Η ύφεση, δε λέει πολλά πράγματα στον πραγματικό κόσμο. Τα νούμερα δεν λένε πολλά πράγματα. Σημασία έχει, ο άλλος έχει δουλειά; Δηλαδή, για παράδειγμα, τι επίπτωση θα έχει στην εργασία των ανθρώπων. Πάρα πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό εποχικά, ή έκτακτα, που δεν καταγράφονται πολλές φορές, σήμερα την έχασαν αυτή τη δουλειά.
Το ζητούμενο είναι να καταγράψουμε την επίπτωση στην ανεργία, την οποία, θεωρώ, πως θα είναι το κορυφαίο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε από τον Οκτώβριο και έπειτα, την πραγματική επίπτωση στην ανεργία, όχι την θεωρητική και πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και το ποσοστό της φτώχειας.

Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων 26-06-2020

Παρέμβασή μου την 26-06-2020 στην Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων όπου έγινε ενημέρωση από τον Αν. Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου.
Κατ΄αρχήν, προσυπογράφω, την εισήγηση του συναδέλφου κυρίου Συρίγου, ιδίως σε ότι αφορά τη δυνατότητα όσοι θέλουν να πάρουν πολιτικό άσυλο στη χώρα μας να καταθέτουν την αίτηση στις πρεσβευτικές και προξενικές αρχές της χώρας μας στο εξωτερικό.
Το μεταναστευτικό, είναι ένα πρόβλημα που συνδέεται άμεσα με την τουρκική στάση, η οποία είναι όχι μόνο απαράδεκτη, αλλά και πολύ επικίνδυνη για τη χώρα μας.
Τα χρήματα, τα οποία δίδονται στους αιτούντες άσυλο , αφενός δεν δίνονται από τον κρατικό Προϋπολογισμό και είναι, κυρίως, κοινοτικά κονδύλια, αφετέρου δίνονται μόνον κατά τη διάρκεια που εκκρεμεί αίτηση ασύλου. Όταν σταματήσει να εκκρεμεί η αίτηση ασύλου, είτε τους χορηγηθεί, είτε δεν τους χορηγηθεί προσφυγικό στάτους, δεν τα παίρνουν.
Άρχισαν κάποιοι εθελοντικοί επαναπατρισμοί στο Ιράκ, το Αφγανιστάν, ενδεχομένως τις χώρες της Βόρειας Αφρικής. Ειδικά στις χώρες της Βόρειας Αφρικής είναι και πολύ λίγοι που έχουν προσφυγικό προφίλ, για να είμαστε ρεαλιστές. Μακάρι να επεκταθούν αυτές.
Τέλος έθεσα δυο ερωτήματα στον κ. Κουμουτσάκο:
Πρώτον, θα μπορέσουν αυτοί που παίρνουν προσφυγικό στάτους να πάνε σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή θα μείνουν όλοι στην Ελλάδα;
Δεύτερον, Τι γίνεται με αυτούς που δεν παίρνουν το προσφυγικό στάτους και που βρίσκονται πλέον στη χώρα μας παρανόμως, αφού δεν έχουν το δικαίωμα να βρίσκονται στη χώρα μας; Αυτοί κάποιοι εθελοντικά θα επιστρέψουν στις χώρες προέλευσής τους ή στην Τουρκία, κάποια στιγμή. Τι θα γίνει, όμως, για κάποιους που δεν θέλουν να επιστρέψουν; Θα παραμείνουν στην Ελλάδα; Και με ποιόν τρόπο θα παραμείνουν στην Ελλάδα; Και τι θα κάνουμε με αυτούς; Και πως μπορούμε να διευρύνουμε ακόμα τον ενδεχόμενο επαναπατρισμό ανθρώπων που δεν θέλουν να επιστρέψουν; Θα επιστρέψουν με συμφωνία με τη χώρα προέλευσής τους, ακόμα και χωρίς τη θέλησή τους;

Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης 22-06-2020

Παρέμβασή μου στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου για το Ελεγκτικό Συνέδριο και την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης.
Η νομοθετική ρύθμιση της συνεπιμέλειας τέκνων με χωρισμένους γονείς, με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία των παιδιών και την καλύτερη ανατροφή τους μαζί και με τους δύο γονείς τους είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα. Η όποια ρύθμιση δεν έχει να κάνει με το να τα βρουν οι γονείς ή να τσακώνονται οι γονείς μεταξύ τους. Δεν είναι για τους γονείς η όποια ρύθμιση. Είναι για τα παιδιά. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μεγαλώσουν και με τους δύο γονείς τους. Άρα, η ρύθμιση πρέπει να είναι εις όφελος των παιδιών, κυρίως.
Στο θέμα της καλής νομοθέτησης, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και η Νέα Δημοκρατία έχουν τη θέληση και τη βούληση να αλλάξουν αυτή την κατάσταση. Βέβαια, το συζητάμε πάρα πολύ καιρό και έχουμε δει πράγματα, τα οποία δεν πρέπει να βλέπουμε. Δεν θα αναφερθώ στο τι είδαμε κατά τη διάρκεια των πέντε περίπου ετών διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ, που επανελήφθησαν ή μάλλον έγιναν χειρότερα όλα τα θέματα που αφορούν την καλή και την κακή νομοθέτηση. Γνωρίζω ότι, σήμερα, ήμασταν υποχρεωμένοι λόγω της μεγάλης πανδημίας, η οποία έπληξε και τη χώρα μας –ευτυχώς, λιγότερο από άλλες χώρες-, να καταφύγουμε στη λογική των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, οι οποίες, φυσικά ως πολίτη αυτής της χώρας και ως βαθιά φιλελεύθερο και δημοκρατικό, δεν περιποιούν τιμή σε κανένα Κοινοβούλιο να κυβερνάται με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Όμως, ήταν μια έκτακτη ανάγκη. Στις έκτακτες ανάγκες αυτές είναι απόλυτα κατανοητό θα συμβαίνουν και τέτοιες νομοθετήσεις.
Από εδώ και πέρα, όμως, είμαι βέβαιος ότι και ο κ. Τσιάρας, ως υπεύθυνος Υπουργός Δικαιοσύνης και η Κυβέρνηση στο σύνολό της, δεν θα καταφύγουν σε αυτήν τη διαδικασία των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου. Θα έχουμε μια σωστή νομοθέτηση, χωρίς να έχουμε Τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, χωρίς να έχουμε εν κρυπτώ και παραβύστω να περνάνε νομοσχέδια που δεν προλαβαίνουν οι βουλευτές να τα διαβάσουν και μέσα στους κανόνες που τίθενται από την κοινοβουλευτική πρακτική, την οποία, εμείς στη Νέα Δημοκρατία και εγώ προσωπικά, σεβόμαστε ιδιαίτερα.

Σ-Ν Υπουργείου Παιδείας – Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Παρέμβασή μου την 02-06-2020 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά την επεξεργασία του Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Η εκπαίδευση δεν αφορά ούτε τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας και το πολιτικό του μέλλον ούτε τη γραφειοκρατία του Υπουργείου Παιδείας ούτε τους κομματικούς σχεδιασμούς ούτε τις συνδικαλιστικές επιδιώξεις των καθηγητών, των εκπαιδευτικών ή όλων των άλλων. Αφορά τα παιδιά. Έχω ακούσει πάρα πολλά για διάφορα συντεχνιακά ή συνδικαλιστικά θέματα. Για τα παιδιά, αν θα γίνουν καλύτεροι πολίτες και πιο μορφωμένοι πολίτες για αυτή τη χώρα, έχω ακούσει ελάχιστα. Με την αριστερά έχουμε πολύ μεγάλες διαφορές. Όμως, παρ’ όλα αυτά, πάλι πρέπει να δούμε ότι πάνω και από αυτές τις ιδεολογικοπολιτικές διαφορές, είναι τα παιδιά. Όσοι συμμετέχουμε στα social media και παρακολουθούμε το τι γράφουν και το τι λένε οι διάφοροι συμπολίτες μας, δεν έχω ξαναδεί τόση ανορθογραφία, δεν έχω ξαναδεί τόση άγνοια στοιχειωδών πραγμάτων, διατύπωση μιας απλής σκέψης και δεν μπορεί να γίνει. Αυτό δείχνει ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί και νοσεί βαριά και γιατί νοσεί βαριά; Επειδή επικράτησαν οι απόψεις που σήμερα εκφράζει η Νέα Δημοκρατία ή επειδή επικράτησαν οι απόψεις του κυρίου Φίλη και των συντρόφων του; Μάλλον το δεύτερο.Η βάση όμως των διαφωνιών, κακά τα ψέματα, είναι το θέμα της αξιολόγησης. Αν δεν υπήρχε αυτό το δύσμοιρο θέμα της αξιολόγησης, πού θα μπούνε, ποιοι θα διοριστούν, πώς θα βολευτούν κάποιοι εκπαιδευτικοί, δεν θα συζητούσαμε τόσο πολύ για όλα τα άλλα. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Το πρόβλημα είναι τα συνδικαλιστικά συμφέροντα κάποιων οργανώσεων συνδικαλιστικών. Λυπάμαι που το λέω, αλλά αυτή είναι η αλήθεια, όχι τώρα, διαχρονικά.