Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ

Την ανάγκη μη περικοπής και θεσμοθέτησης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους στην αμυντική βιομηχανία της χώρας μας επεσήμανε με ερώτησή του προς τον Υπουργό των Οικονομικών ο Βουλευτής δυτικού τομέα της Β’ Αθήνας με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος. Ο βουλευτής, μεταξύ άλλων, ζητά να ενημερωθεί με ποιο σκεπτικό σχεδιάζεται η περικοπή των επιδομάτων που μέχρι τώρα ελάμβαναν οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ, σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί το αρμόδιο υπουργείο ώστε να μην πραγματοποιηθούν αυτές οι περικοπές και αν προτίθεται να θεσμοθετήσει την καταβολή των επιδομάτων αυτών και στην ΕΑΣ.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Παροχές σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ»

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι μία από τις νευραλγικότερες εγχώριες βιομηχανίες, τόσο λόγω του ιδιαίτερου ρόλου που επιτελεί διαχρονικά, στηρίζοντας με τα λειτουργία της την αποτρεπτική ισχύ της χώρας μας, όσο και εξαιτίας της παρούσας γεωπολιτικής συγκυρίας με τις αυξανόμενες σε πλήθος και ένταση προκλήσεις από την πλευρά της Τουρκίας με αφορμή την εκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων. Η τελευταία μάλιστα, έχει φροντίσει εδώ και χρόνια να αναδείξει τη αντίστοιχη βιομηχανία της, αναβαθμίζοντάς την συνεχώς σε τέτοιο σημείο, ώστε να είναι πλέον ικανή να παράγει από μόνη της οπλικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, όπως ενδεικτικά άρματα μάχης, οπλισμένα drones, ηλεκτρομαγνητικά πυροβόλα και μόνο εξαιτίας της διένεξής της με τις ΗΠΑ λόγω των S400 εξαιρέθηκε προσωρινά από την παραγωγή των F35.
Στον αντίποδα τι έχουμε; Μία Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία που καρκινοβατεί. Σύμφωνα με το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών που είναι και ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση παρέλαβε την ΕΑΒ με σημαντικά προβλήματα: ταμειακά ελλείμματα, οργανωτικές δυσλειτουργίες, επιχειρησιακές αγκυλώσεις και αδιαφανή, τουλάχιστον, πεδία. Ενδεικτικά:

Η ΕΑΒ παρουσίασε κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2019 απόκλιση άνω του 10% (19% και 49,2% αντίστοιχα) στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της.

Από τις Εκθέσεις Ελέγχου των Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για τα οικονομικά έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 προέκυψε ότι:
α) το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων της εταιρείας και του Ομίλου καθίστατο αρνητικό και
β) υπήρχε η πιθανότητα η εταιρεία να μην είναι σε θέση να αποπληρώσει μέρος των συμβατικών υποχρεώσεών της.

Η εταιρεία κατέβαλλε παροχές στους εργαζομένους οι οποίες δεν εντάσσονταν στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.

Αν και η Κυβέρνηση προσπάθησε να βάλει μια τάξη στο χάος που παρέλαβε αναλαμβάνοντας άμεσα πρωτοβουλίες, το τελευταίο αυτό θέμα, αποτέλεσε πρόσφατα αντικείμενο αντιπαράθεσής της με τους εργαζόμενους καθόσον το αρμόδιο υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να περικόψει το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που ανέρχεται στο ύψος των 150 Ευρώ περίπου τον μήνα, και να περικόψει επίσης παροχές σε είδος, όπως ασφαλιστικά συμβόλαια της Εθνικής και της Interamerican για περιπτώσεις ατυχήματος ή θανάτου, επιδότηση τροφής, μεταφορά προσωπικού με τα λεωφορεία της εταιρίας και δύο διατακτικές των 200 περίπου Ευρώ τον χρόνο για την αγορά τροφίμων.

Η εξέλιξη αυτή ως αναμενόταν, έχει αναστατώσει τους εργαζομένους της εταιρείας και θα έχει προφανώς σοβαρό αντίκτυπο στην ομαλή της λειτουργία σε μία περίοδο όξυνσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων αλλά και ύφεσης στην οικονομία.

Ειδικά δε ως προς το θέμα της υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, σύμφωνα με μελέτες από την Federal Aviation Administration (FAA) των ΗΠΑ και τον Ευρωπαϊκό Oργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA) το προσωπικό συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών παρουσιάζει αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο του υπεζωκότα και πλευρικό μεσοθηλίωμα. Οι χημικές ουσίες στα λιπαντικά έλαια και τα υδραυλικά υγρά μπορούν να προκαλέσουν δερματίτιδες, αλλεργίες, μακροχρόνια ευαισθησία στο αναπνευστικό σύστημα και σε πολλές περιπτώσεις απώλεια όρασης. Οι έντονοι θόρυβοι επίσης, προκαλούν μη αναστρέψιμη, μερική απώλεια ακοής στους τεχνικούς/συντηρητές σε σημείο τέτοιο που καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη η παρακολούθηση συνηθισμένων συνομιλιών.

Επιπροσθέτως, για τους εργαζόμενους στα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα», εταιρεία επίσης σημαντική για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας μας, δε υπάρχει θεσμοθετημένο επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εντούτοις εκ της φύσης και του αντικειμένου της εργασίας τους, εκτίθενται σε ανθυγιεινές ή και επικίνδυνες συνθήκες. Η καταβολή του πέρα από μια στοιχειώδη οικονομική στήριξη της διαρκούς προσπάθειας των εργαζομένων αυτών να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες δυσχέρειες που συνυφαίνονται με τη φύση και το αντικείμενο εργασίας τους, αποτελεί και μία έμπρακτη αναγνώριση της σημασίας των υπηρεσιών, που παρέχουν στην εθνική άμυνα και ασφάλεια.

Ύστερα από τα παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε τελικά να μην υπάρξουν περικοπές στις παροχές των εργαζομένων της ΕΑΒ;
2. Με ποιο σκεπτικό αποφασίζεται η περικοπή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όταν είναι διεθνώς αναγνωρισμένοι οι σχετικοί κίνδυνοι;
3. Προτίθεται η κυβέρνηση να θεσμοθετήσει την καταβολή των σχετικών επιδομάτων και στους εργαζόμενους στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα;

Αποκατάσταση λειτουργίας σχολικών μονάδων από σεισμό 19ης Ιουλίου 2019

Την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων για τη αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των πληγέντων σχολικών μονάδων από τους σεισμούς της 19ης Ιουλίου 2019, επισημαίνει με σχετική του ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς ο Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος. Που οφείλονται οι καθυστερήσεις στην αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί στα σχολικά μας κτίρια; Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την επίσπευση των σχετικών εργασιών; Πότε θα επαναλειτουργήσουν κανονικά; είναι τα βασικά ερωτήματα που τίθενται.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Αποκατάσταση λειτουργίας σχολικών μονάδων από σεισμό 19ης Ιουλίου 2019»

Ο σεισμός της 19ης Ιουλίου 2019 εκτός από τις υπόλοιπες υποδομές που έπληξε προκαλώντας πλήθος υλικών ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις, έπληξε ιδιαίτερα τις σχολικές μας μονάδες. Πολλές από αυτές, ακόμη και σήμερα, μήνες μετά το συμβάν, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα που δυσχεραίνουν σημαντικά τη λειτουργία τους.
Ειδικά τα σχολικά κτίρια του Δήμου Αιγάλεω αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων. Σύμφωνα με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου, το κτήριο του 11ου Δημοτικού Σχολείου και του 1ου Γυμνασίου χαρακτηρίστηκε ακατάλληλο, ενώ τα κτήρια του 7ου και 17ου Δημοτικού Σχολείου (εκεί συστεγάζονται το Ειδικό Σχολείο και το 15ο και 28ο νηπιαγωγείο) έχουν σοβαρά προβλήματα για τα οποία έχουν δοθεί από το Δήμο προσωρινές λύσεις με συστέγαση σε άλλα, ήδη προβληματικά κτίρια, λόγω εγκατάλειψης, ή έλλειψης χώρου ή ακαταλληλότητάς τους. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις σύμφωνα με την παραπάνω Ένωση, αποτελούν η συστέγαση δημοτικού σχολείου με γυμνάσιο, η διαμόρφωση παλιού διαδρόμου σε αίθουσα διδασκαλίας ελλείψει χώρου και η λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου ακόμη και σε κουζίνα.
Το γεγονός ότι σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, η Εταιρεία Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., αρμόδια για τα σχολικά μας κτίρια ανά την επικράτεια, έχει ολοκληρώσει τους Πρωτοβάθμιους Μετασεισμικούς Ελέγχους για τους οποίους κλήθηκε να συνδράμει και έχει αποστείλει αρμοδίως στους Δήμους, στις Υπηρεσίες Υγείας και στις αρμόδιες τεχνικές Υπηρεσίες των οικείων Δημοσίων Φορέων, τα δελτία αυτοψιών των τεχνικών κλιμακίων, δεν αναιρεί τα προβλήματα αυτά τα οποία εξακολουθούν και υφίστανται.
Η αρμοδιότητα εξ άλλου, σύμφωνα με το άρθρο 75 ν. 3463/2006 σε συνδυασμό με το άρθρο 5 του ν. 1894/1990, για συντήρηση και επισκευές σε εκπαιδευτικά κτίρια είναι αρμοδιότητα των κατά τόπους δήμων.

Επειδή βασική μέριμνα του κράτους οφείλει να είναι η έγκαιρη παροχή βοήθειας ειδικά σε περιπτώσεις όπως εκείνες που άπτονται ευάλωτων ομάδων πληθυσμού όπως οι ανήλικοι μαθητές,
Επειδή ο αντισεισμικός έλεγχος των σχολικών κτιρίων και η αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί σε αυτά αφορά άμεσα τη σωματική ακεραιότητα και την ίδια τη ζωή πολλών ανθρώπων και δη μαθητών στα σχολεία μας,
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Τι ποσοστό των πρωτοβάθμιων μετασεισμικών ελέγχων έχει ολοκληρωθεί; Πόσο υπολείπεται; υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα και κατά πόσο τηρείται;
Που οφείλονται οι καθυστερήσεις στη αποκατάσταση των ζημιών που έχουν προκληθεί στα σχολικά μας κτίρια; Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την επίσπευση των σχετικών εργασιών; Πότε θα επαναλειτουργήσουν κανονικά;

Ανάγκη επανασύστασης Α.Τ. Καματερού

Το ενδεχόμενο επανασύστασης του καταργηθέντος από το ΣΥΡΙΖΑ αστυνομικού τμήματος στο Καματερό ζητά να εξετάσει με σχετική ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό, ο Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος ύστερα από τα κρούσματα εγκληματικότητας που έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα. Τα μέχρι τώρα μέτρα που έχουν ληφθεί ύστερα και από την παρέμβαση του δημάρχου, είναι αρκετά; ποια η επίδρασή τους στους σχετικούς δείκτες εγκληματικότητας; Αν όχι, τι περαιτέρω μέτρα προτίθεται να λάβει ο αρμόδιος υπουργός; είναι τα βασικά ερωτήματα που τίθενται.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Ανάγκη επανασύστασης Α.Τ. Καματερού»

Μεγάλη ανασφάλεια επικρατεί στους κατοίκους της περιοχής του Καματερού μετά την κατάργηση, εδώ και 3 χρόνια και παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της Ένωσης Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων Αγίων Αναργύρων – Καματερού και απλών κατοίκων, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ του οικείου αστυνομικού τμήματος. Τα κρούσματα διαρρήξεων και κλοπών σε σπίτια και επιχειρήσεις είναι συχνό φαινόμενο. Οι δε κάτοικοι βιώνουν καθημερινά τον φόβο, χωρίς να υπάρχει επαρκής αστυνομική δύναμη για να επέμβει. Το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα βρίσκεται στους Αγίους Αναργύρους, χωρίς επαρκή δύναμη, το οποίο καλείται να καλύψει και τις δύο περιοχές. Πάγιο αίτημα των κατοίκων είναι η άρτια και ολοκληρωμένη επαναλειτουργία του αστυνομικού τμήματος στο Καματερό, μια περιοχή που παρουσιάζει υψηλά ποσοστά εγκληματικότητας,
Ο Υπουργός, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα κατάστασης, συναντήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, συνοδεία υψηλόβαθμων στελεχών της αστυνομίας, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο προκειμένου να εξευρεθεί λύση στο ακανθώδες αυτό πρόβλημα.
Κατόπιν της συνάντησης αυτής, συμφωνήθηκε να επεκταθεί το αστυνομικό τμήμα Αγίων Αναργύρων, να ενισχυθούν οι περιπολίες ασφαλείας και να υπάρξει άμεση δράση ώστε να μην υπάρχουν περιστατικά παραβατικότητας.
Ήδη, όπως σημειώνεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μετά από παρέμβαση του Δημάρχου Σταύρου Τσίρμπα και επικοινωνία του με την αστυνομική ηγεσία των Αγίων Αναργύρων έχουν επεκταθεί οι περιπολίες καθημερινά ώστε να αποφευχθούν περιστατικά βίας και εγκληματικότητας στους κατοίκους των Αγίων Αναργύρων και Καματερού.
Δεδομένου ότι, ένα από τα ζητήματα που είχε τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα στην προεκλογική ατζέντα της κυβέρνησης είναι αυτό της εγκληματικότητας,
Δεδομένου ότι, η δυτική Αθήνα αντιμετωπίζει τα σοβαρότερα προβλήματα εγκληματικότητας πανελληνίως,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Κρίνετε ότι τα μέχρι τώρα μέτρα που έχουν ληφθεί για την υπόψη περιοχή είναι ικανοποιητικά; Οι σχετικοί δείκτες εγκληματικότητας έχουν υποχωρήσει;
Αν όχι, τι περαιτέρω μέτρα προτίθεστε να λάβετε και αν εξετάζετε το ενδεχόμενο επανασύστασης του καταργηθέντος από το ΣΥΡΙΖΑ αστυνομικού τμήματος.

Προβλήματα αστικών συγκοινωνιών στο Δ. Πετρούπολης

Η συγκοινωνιακή σύνδεση του Δήμου Πετρούπολης με τον τερματικό σταθμό του μετρό “Ανθούπολη”, ειδικά τώρα τελευταία, βαίνει επιδεινούμενη, προκαλώντας έντονα προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων του. Παρά τις εκκλήσεις της δημοτικής αρχής για τη λήψη μέτρων και τις υποσχέσεις που δόθηκαν από πλευράς ΟΑΣΑ για πύκνωση των δρομολογίων, η κατάσταση αντί να βελτιωθεί, γίνεται ολοένα και χειρότερη. Ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Β΄ Αθηνών με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος, με ερώτησή του στον αρμόδιο Υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί μεταξύ άλλων, ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την πύκνωση των λεωφορειακών συνδέσεων που υπολειτουργούν και πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός της γραμμής 4 «Πετρούπολη».

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Προβλήματα αστικών συγκοινωνιών στο Δ. Πετρούπολης»

Η έλλειψη επαρκούς συγκοινωνιακής σύνδεσης του Δήμου Πετρούπολης με τον τερματικό σταθμό του μετρό «Ανθούπολη» αναδεικνύεται σε ένα από τα βασικότερα προβλήματα που επηρεάζουν δυσμενώς τη εύρυθμη λειτουργία του Δήμου.
Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ώστε να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις στη σύνδεση της λεωφορειακής γραμμής 700 με τον τερματικό σταθμό της Ανθούπολης αλλά και σε άλλες γραμμές.

Δεδομένου ότι, ο Δήμος δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς και οι δημότες του εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό για τις μετακινήσεις τους από τον παραπάνω σταθμό του μετρό,
Δεδομένου ότι, η υπάρχουσα λεωφορειακή σύνδεσή τους με αυτόν είναι προβληματική,
Δεδομένου ότι, υπάρχει δέσμευση της ηγεσίας του ΟΑΣΑ να πυκνώσει τα σχετικά δρομολόγια, που δεν έχει υλοποιηθεί
Δεδομένου ότι, ο Δήμος έχει υψηλά ποσοστά νεανικού πληθυσμού που χρησιμοποιεί κατά κόρο τα μέσα μαζικής μεταφοράς,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την πύκνωση των λεωφορειακών συνδέσεων που υπολειτουργούν;
Πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός της γραμμής 4 «Πετρούπολη»; Υπάρχει δυνατότητα επίσπευσής του;

ΧΥΤΑ Φυλής: Μια βραδυφλεγής υγειονομική βόμβα

Το χρονίζον πρόβλημα διαχείρισης απορριμμάτων του Νομού Αττικής μέχρι στιγμής αντιμετωπίζεται εμβαλωματικά με παροδικού χαρακτήρα μέτρα, που δυστυχώς τείνουν να γίνουν μόνιμα ελλείψει μακρόπνοου σχεδιασμού. Με αυτό τον τρόπο επιβαρύνονται συνεχώς περιοχές που παραδοσιακά αποτελούν αποδέκτες απορριμμάτων, συντείνοντας έτσι στη περαιτέρω υποβάθμισή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του ΧΥΤΑ Φυλής η παράταση λειτουργίας του οποίου, ελλείψει άμεσα διαθέσιμων εναλλακτικών και λόγω της αβελτηρίας της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει έγκαιρα στην ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, έχει δικαίως εξοργίσει τις τοπικές κοινωνίες. Ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Β΄ Αθηνών με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος, με ερώτησή του στους αρμόδιους Υπουργούς, ζητά να πληροφορηθεί αν όντως αληθεύει ότι o ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια, αλλά και σε τι ενέργειες σκοπεύουν να προβούν για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Λειτουργία ΧΥΤΑ Φυλής»

Εξόχως προβληματική διαχρονικά αναδεικνύεται η υπόθεση της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής και της διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική γενικότερα. Μόλις φέτος τον Απρίλιο, ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως τότε, είχε κάνει λόγο για υγειονομική βόμβα και για άθλια, θλιβερή εικόνα της χώρας στο συγκεκριμένο μέτωπο. Τη σκυτάλη παρέλαβε ο νυν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπου, σε αυτοψία που πραγματοποίησε τον περασμένο Αύγουστο συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων, διαπίστωσε αυτό που όλοι οι γύρω κάτοικοι γνωρίζουν εδώ και καιρό: ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής έχει κορεστεί. Με την 248/2019 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής, και συνεπεία του γεγονότος ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε μεριμνήσει για την έγκαιρη ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, πρακτικά αποφασίστηκε η επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής ώστε να χωρέσει επιπλέον 4 εκατομμύρια τόνους απορρίμματα, ενώ αντιθέτως, ο ισχύον Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής που κυρώθηκε το 2016, προβλέπει την σταδιακή παύση λειτουργίας του και την αποκατάσταση του χώρου. Σύμφωνα δε με δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, αθροιστικά μπορούμε να μιλάμε για παράταση ζωής του ΧΥΤΑ Φυλής καλώς εχόντων των πραγμάτων για ένα έτος, ενώ η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής αναφέρει ότι με βάση ρεαλιστικά σενάρια, δεν εκτιμάται ότι θα έχει πραγματοποιηθεί κάποια μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων εντός των προσεχών 2 – 3 ετών. Φέρεται δηλαδή να δημιουργείται κενό τουλάχιστον ενός έτους κατά τη μεταβατική περίοδο όπως ονομάζεται. Επιπλέον, οι δήμαρχοι δυτικού τομέα Αθηνών, με κοινή τους ανακοίνωση ζητούν, μεταξύ άλλων, την ανάκληση της επίμαχης απόφασης και τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών.

Δεδομένου ότι, το θέμα του ΧΥΤΑ Φυλής έχει αναδειχθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας προεκλογικά και έχει ήδη απασχολήσει τον αρμόδιο υπουργό,
Δεδομένου ότι, η δυτική Αθήνα αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων ολόκληρης της Αττικής,
Δεδομένου ότι, σύσσωμη η τοπική αυτοδιοίκηση του δυτικού τομέα της Αθήνας έχει ταχθεί ενάντια στις δρομολογούμενες από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής εξελίξεις,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Αληθεύει ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια;
Σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα;

Οι σεισμοί της 19ης Ιουλίου και το ταρακούνημα της γραφειοκρατικής αδράνειας

Το ζήτημα των καθυστερήσεων στην υλοποίηση των προβλεπόμενων μέτρων αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στους πληγέντες συμπολίτες μας της δυτικής Αθήνας από το σεισμό της 19ης Ιουλίου έθεσε ο βουλευτής δυτικού τομέα της Β’ Αθήνας με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος με σχετική ερώτησή του προς τα συναρμόδια υπουργεία. Το πολυδαίδαλο νομοθετικό πλαίσιο, η συναρμοδιότητα πολλών υπουργείων και η συνεπαγόμενη πληθώρα υπουργικών και κοινών υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνται για την έναρξη των διαδικασιών αποκατάστασης των ζημιών, αναπόφευκτα δημιουργούν γραφειοκρατία που επιβαρύνει τους πολίτες. Έχει γίνει η καταγραφή των ζημιών από την αρμόδια Περιφέρεια; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία παροχής στεγαστικής συνδρομής; Κηρύχθηκαν οι πληγείσες περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να μπορέσει να χορηγηθεί το προβλεπόμενο επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών; Θα χορηγηθεί το προβλεπόμενο από τη σχετική κ.υ.α. επίδομα για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής; είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτει ο βουλευτής ΝΔ Δυτικού Τομέα Αθηνών, Γιάννης Λοβέρδος με ερώτησή του στα Υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Υποδομών & Μεταφορών.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Προς τους Υπουργούς: Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Αποκατάσταση ζημιών από σεισμό 19ης Ιουλίου 2019»

Βασικός ρόλος κάθε ευνομούμενου κράτους είναι η προστασία της ζωής και της περιουσίας. Και τα δύο αυτά τίθενται σε άμεσο κίνδυνο στην περίπτωση φυσικών καταστροφών όπως οι σεισμοί, για αυτό και κάθε κράτος οφείλει εκ των προτέρων να έχει προνοήσει για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών. Ειδικά στην περίπτωση του πρόσφατου σεισμού της 19ης Ιουλίου 2019, πολλοί συμπολίτες μας στη Δυτική Αττική και δη στους Δήμους Περιστερίου και Πετρούπολης, εκτέθηκαν
στο διπλό αυτό τον κίνδυνο. Και ναι μεν μπορεί να μη σημειώθηκαν ανθρώπινες απώλειες ή τραυματισμοί, παρά ταύτα οι ζημιές που προκλήθηκαν ήταν σοβαρές και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης από την Πολιτεία.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, το Υπουργείο Οικονομικών είναι συναρμόδιο για την αποζημίωση επιχειρήσεων από θεομηνίες – φυσικές καταστροφές κατ’ εφαρμογή του άρθρου 36 του Ν.2459/97 όπως ισχύει, με έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (κ.υ.α) αποζημίωσης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και Υποδομών και Μεταφορών. Η δε Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ξεκινά τη διαδικασία καταβολής αποζημιώσεων αφού εκδοθεί η παραπάνω κ.υ.α. Για την έκδοσή της, απαραίτητες προϋποθέσεις είναι: πρώτον, η έκδοση κ.υ.α. οριοθέτησης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, με επισπεύδον το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία οριοθετούνται οι πληγείσες περιοχές και δεύτερον, η καταγραφή ζημιών των εν λόγω επιχειρήσεων από την αρμόδια Περιφέρεια. Η πρώτη προϋπόθεση ήδη καλύπτεται αφού εκδόθηκε η σχετική κ.υ.α. οριοθέτησης (αριθ. ΔΑΕΦΚ- ΚΕ/8258/Α325/4-9-2019 (813474/13-9-2019). Περαιτέρω δε, προβλέπεται η παροχή και στεγαστικής συνδρομής (δωρεάν κρατική αρωγή και άτοκο δάνειο) για την επισκευή/ανακατασκευή των κτιρίων και κτιριακών εγκαταστάσεων με τη διαδικασία που περιγράφεται στην παραπάνω κ.υ.α. Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών που έπληξε την περιοχή του Δυτικού Τομέα Αθηνών, αναλαμβάνει, σύμφωνα με την κ.υ.α. οριοθέτησης, η Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την κ.υ.α. 33862/2019 (ΦΕΚ Τεύχος B’ 1699/16.05.2019) προβλέπεται επίσης, χορήγηση επιδόματος πρώτων βιοτικών αναγκών σε όσους περιέρχονται σε κατάσταση ανάγκης συνεπεία φυσικών καταστροφών και η χορήγηση επιδόματος για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής. Στη βάση αυτής της κ.υ.α., πολλοί πληγέντες δήμοι, όπως ο δήμος Περιστερίου είχαν εκκινήσει τη σχετική διαδικασία.

Επειδή βασική μέριμνα του κράτους οφείλει να είναι η έγκαιρη παροχή βοήθειας στους πληγέντες από φυσικές καταστροφές συμπολίτες μας,

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Έχει γίνει η καταγραφή των ζημιών από την αρμόδια Περιφέρεια; αν ναι, γιατί καθυστερεί η έκδοση της σχετικής κ.υ.α αποζημίωσης; αν όχι, που οφείλεται η καθυστέρηση;
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία παροχής στεγαστικής συνδρομής, και αν παρατηρούνται καθυστερήσεις, που οφείλονται;
Κηρύχθηκαν οι πληγείσες περιοχές σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να μπορέσει να χορηγηθεί το προβλεπόμενο επίδομα πρώτων βιοτικών αναγκών; αν όχι, που οφείλεται αυτό;
Θα χορηγηθεί το προβλεπόμενο από τη σχετική κ.υ.α. επίδομα για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής;