Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ

Την ανάγκη μη περικοπής και θεσμοθέτησης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους στην αμυντική βιομηχανία της χώρας μας επεσήμανε με ερώτησή του προς τον Υπουργό των Οικονομικών ο Βουλευτής δυτικού τομέα της Β’ Αθήνας με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος. Ο βουλευτής, μεταξύ άλλων, ζητά να ενημερωθεί με ποιο σκεπτικό σχεδιάζεται η περικοπή των επιδομάτων που μέχρι τώρα ελάμβαναν οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ, σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί το αρμόδιο υπουργείο ώστε να μην πραγματοποιηθούν αυτές οι περικοπές και αν προτίθεται να θεσμοθετήσει την καταβολή των επιδομάτων αυτών και στην ΕΑΣ.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Παροχές σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ»

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι μία από τις νευραλγικότερες εγχώριες βιομηχανίες, τόσο λόγω του ιδιαίτερου ρόλου που επιτελεί διαχρονικά, στηρίζοντας με τα λειτουργία της την αποτρεπτική ισχύ της χώρας μας, όσο και εξαιτίας της παρούσας γεωπολιτικής συγκυρίας με τις αυξανόμενες σε πλήθος και ένταση προκλήσεις από την πλευρά της Τουρκίας με αφορμή την εκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων. Η τελευταία μάλιστα, έχει φροντίσει εδώ και χρόνια να αναδείξει τη αντίστοιχη βιομηχανία της, αναβαθμίζοντάς την συνεχώς σε τέτοιο σημείο, ώστε να είναι πλέον ικανή να παράγει από μόνη της οπλικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, όπως ενδεικτικά άρματα μάχης, οπλισμένα drones, ηλεκτρομαγνητικά πυροβόλα και μόνο εξαιτίας της διένεξής της με τις ΗΠΑ λόγω των S400 εξαιρέθηκε προσωρινά από την παραγωγή των F35.
Στον αντίποδα τι έχουμε; Μία Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία που καρκινοβατεί. Σύμφωνα με το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών που είναι και ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση παρέλαβε την ΕΑΒ με σημαντικά προβλήματα: ταμειακά ελλείμματα, οργανωτικές δυσλειτουργίες, επιχειρησιακές αγκυλώσεις και αδιαφανή, τουλάχιστον, πεδία. Ενδεικτικά:

Η ΕΑΒ παρουσίασε κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2019 απόκλιση άνω του 10% (19% και 49,2% αντίστοιχα) στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της.

Από τις Εκθέσεις Ελέγχου των Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για τα οικονομικά έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 προέκυψε ότι:
α) το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων της εταιρείας και του Ομίλου καθίστατο αρνητικό και
β) υπήρχε η πιθανότητα η εταιρεία να μην είναι σε θέση να αποπληρώσει μέρος των συμβατικών υποχρεώσεών της.

Η εταιρεία κατέβαλλε παροχές στους εργαζομένους οι οποίες δεν εντάσσονταν στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.

Αν και η Κυβέρνηση προσπάθησε να βάλει μια τάξη στο χάος που παρέλαβε αναλαμβάνοντας άμεσα πρωτοβουλίες, το τελευταίο αυτό θέμα, αποτέλεσε πρόσφατα αντικείμενο αντιπαράθεσής της με τους εργαζόμενους καθόσον το αρμόδιο υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να περικόψει το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που ανέρχεται στο ύψος των 150 Ευρώ περίπου τον μήνα, και να περικόψει επίσης παροχές σε είδος, όπως ασφαλιστικά συμβόλαια της Εθνικής και της Interamerican για περιπτώσεις ατυχήματος ή θανάτου, επιδότηση τροφής, μεταφορά προσωπικού με τα λεωφορεία της εταιρίας και δύο διατακτικές των 200 περίπου Ευρώ τον χρόνο για την αγορά τροφίμων.

Η εξέλιξη αυτή ως αναμενόταν, έχει αναστατώσει τους εργαζομένους της εταιρείας και θα έχει προφανώς σοβαρό αντίκτυπο στην ομαλή της λειτουργία σε μία περίοδο όξυνσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων αλλά και ύφεσης στην οικονομία.

Ειδικά δε ως προς το θέμα της υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, σύμφωνα με μελέτες από την Federal Aviation Administration (FAA) των ΗΠΑ και τον Ευρωπαϊκό Oργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA) το προσωπικό συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών παρουσιάζει αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο του υπεζωκότα και πλευρικό μεσοθηλίωμα. Οι χημικές ουσίες στα λιπαντικά έλαια και τα υδραυλικά υγρά μπορούν να προκαλέσουν δερματίτιδες, αλλεργίες, μακροχρόνια ευαισθησία στο αναπνευστικό σύστημα και σε πολλές περιπτώσεις απώλεια όρασης. Οι έντονοι θόρυβοι επίσης, προκαλούν μη αναστρέψιμη, μερική απώλεια ακοής στους τεχνικούς/συντηρητές σε σημείο τέτοιο που καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη η παρακολούθηση συνηθισμένων συνομιλιών.

Επιπροσθέτως, για τους εργαζόμενους στα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα», εταιρεία επίσης σημαντική για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας μας, δε υπάρχει θεσμοθετημένο επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εντούτοις εκ της φύσης και του αντικειμένου της εργασίας τους, εκτίθενται σε ανθυγιεινές ή και επικίνδυνες συνθήκες. Η καταβολή του πέρα από μια στοιχειώδη οικονομική στήριξη της διαρκούς προσπάθειας των εργαζομένων αυτών να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες δυσχέρειες που συνυφαίνονται με τη φύση και το αντικείμενο εργασίας τους, αποτελεί και μία έμπρακτη αναγνώριση της σημασίας των υπηρεσιών, που παρέχουν στην εθνική άμυνα και ασφάλεια.

Ύστερα από τα παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε τελικά να μην υπάρξουν περικοπές στις παροχές των εργαζομένων της ΕΑΒ;
2. Με ποιο σκεπτικό αποφασίζεται η περικοπή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όταν είναι διεθνώς αναγνωρισμένοι οι σχετικοί κίνδυνοι;
3. Προτίθεται η κυβέρνηση να θεσμοθετήσει την καταβολή των σχετικών επιδομάτων και στους εργαζόμενους στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα;

Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής 25-05-2020

Παρέμβασή μου στην κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας με το οποίο κυρώνονται οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου για τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού. Η αντιπολίτευση, συχνά με λαϊκίστικο τρόπο, προσπαθεί συχνά να εκμεταλλευτεί την ύφεση που μοιραία θα πλήξει και την ελληνική οικονομία, για να κερδίσει πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη. Σε αυτή την κρίση, λαϊκισμοί και μικροκομματικά συμφέροντα κατά τη γνώμη μου, δε χωρούν.

Προκλήσεις και διαψεύσεις εν μέσω πανδημίας!

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε ήταν το Σαββατοκύριακο των διαψεύσεων σε δημοσιεύματα προσφιλή στους δημοσιογράφους και τα μέσα, όπως είναι οι πρόωρες εκλογές και ο κυβερνητικός ανασχηματισμός. Η κατηγορηματική, έστω κι εμμέσως, δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη περί επικείμενου ανασχηματισμού, εκτιμώ ότι τερματίζει την όποια έντονη σεναριολογία και φημολογία, που αναπτυσσόταν τις τελευταίες εβδομάδες τόσο περί ανασχηματισμού αλλά εξίσου και περί πρόωρων εκλογών, που πλέον, γνωρίζοντας τον πολιτικά υπεύθυνο τρόπο σκέψης του κ. Μητσοτάκη, απομακρύνονται οριστικά ως ενδεχόμενο για το προσεχές διάστημα. Για το οποίο αυτό που προέχει είναι η αντιμετώπιση της δριμείας υγιεινομικής κρίσης, που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοιού, σε συνδυασμό φυσικά με την επανεκκίνηση της οικονομίας, που εκ των πραγμάτων αποτελεί μείζονα προτεραιότητα τόσο για την κυβέρνηση όσο και για την κοινωνία!

Συγχρόνως όμως το Σαββατοκύριακο που πέρασε υπήρξε έντονη κυβερνητική διάψευση άφθονων δημοσιευμάτων, που κάποιοι θεωρούν ως υποβολιμαία, περί δήθεν μείωσης των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και των συντάξεων. Αυτό φυσικά δεν ισχύει.

Είναι κατανοητό πως υπάρχουν αρκετοί εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα ή ακόμα και ελεύθεροι επαγγελματίες κι επιχειρηματίες οι οποίοι δυσανασχετούν από το γεγονός ότι η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων σε συνδυασμό με την σταθερή καταβολή των μισθών τους, τους καθιστά υπό μία έννοια μη συμμέτοχους της οικονομικής κρίσης. Υποστηρίζεται ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι παίρνουν, βρέξει χιονίσει, τον μισθό τους, ανεξάρτητα από το μέγεθος της οικονομικής ύφεσης που θα πλήξει την χώρα μας μέσα στο 2020. Όχι όμως υποστηρίζουν αυτή την άποψη δεν έχουν καταλάβει ότι το πρόβλημα πλέον με το δημόσιο δεν είναι το ύψος των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, που είναι ούτως ή άλλως χαμηλό, αλλά η αξιολόγηση και ο αριθμός τους. Στην κρίση στην οποία εισέρχεται η χώρα μας, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, αυτό που θα παίξει σημαντικότερο ρόλο στην αντιμετώπιση της δεν είναι οι όποιες κρατικές επιχορηγήσεις στον ιδιωτικό τομέα, οι οποίες δεν μπορούν να συνεχιστούν. Αλλά η ελάφρυνση των φόρων, η άρση των κρατικών εμποδίων στην επιχειρηματικότητα κι η μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς και των επιχειρήσεων.

Το θετικό που υπάρχει με την κρίση που προκαλεί ο κορονοϊός είναι ότι δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια. Θα υπάρξουν ασφαλώς θύματα, ελπίζουμε πρόσκαιρα κι εφήμερα, κυρίως μεταξύ των εργαζομένων ιδιωτικό τομέα και κάποιον επιχειρήσεων, που δεν θα αντέξουν μέχρι τέλος της κρίσης, αλλά αυτή δεν πρόκειται να διαρκέσει για πολλά χρόνια. Το πολύ για 2-3. Συνεπώς οποιαδήποτε μείωση μισθών ΔΥ και συνταξιούχων, που θα είχε διαρκή χαρακτήρα, όχι μόνο θα προκαλούσε συγκλονιστική κοινωνική αναταραχή, που καμιά κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να αντέξει. Αλλά θα ήταν κι άδικη. Γι’ αυτό, οι εκτιμήσεις που το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης κάνει, είναι ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υπάρχει ούτε ως σχέδιο ενδεχόμενο μείωσης μισθών και συντάξεων. Η προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι με φορολογικά και άλλα μέτρα στήριξης να μπορέσει να υποστηρίξει επιχειρήσεις οι οποίες είναι κατά βάση υγιείς αλλά κλυδωνίζονται από την εφήμερη κρίση που προκαλεί ο κορονοϊός.

Φυσικά το 2020 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά. Το μέγεθος της ύφεσης δεν μπορούμε με ακρίβεια να το προσδιορίσουμε. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει από βήματος της Βουλής ότι επειδή οι εξελίξεις είναι αβέβαιες, δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις. Το υπουργείο οικονομικών από την πλευρά του είναι υποχρεωμένο να κάνει σχέδια με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του σήμερα. Αλλά αυτά τα στοιχεία όπως είναι φυσικό αλλάζουν καθημερινά.

Το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση αλλά και για την οικονομία και για την κοινωνία είναι τι θα γίνει φέτος με τον τουρισμό, που είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας, και από την οποία εξαρτάται το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε κάνεις, ούτε η εμπειρότεροι επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης και του τουρισμού δεν μπορούμε ασφάλεια να προβλέψουν το πως θα πάει το φετινό καλοκαίρι από πλευράς οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα αυτό. Βέβαια η μεγάλη αγωνία για τους επιχειρηματίες του τουρισμού δεν είναι τόσο το 2020 όσο το 2021, που θα είναι κομβικής σημασίας για την επιβίωση, όχι μόνον της τουριστικής αλλά και της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας.

Ωστόσο, και το 2020 είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Και τούτο διότι μια μεγάλη μείωση του τουρισμού, ο οποίος το 2019 είχε καταγράψει τα υψηλότερα ποσοστά στην ιστορία του, μπορεί να επιφέρει μεγάλη ύφεση στην οικονομία και μοιραία μεγάλη ανεργία στον ιδιωτικό τομέα, που θα έχει επίπτωση στην συνολική κοινωνική και οικονομική λειτουργία. Γι’ αυτό η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει πάση θυσία να υπάρξει αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού κι έστω μερική αποκατάσταση των ζημιών, που προοιωνίζονται για φέτος το καλοκαίρι. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Θα τα καταφέρουμε. Η κρίση είναι μεγάλη αλλά είναι εφήμερη. Δεν έχει σε τίποτα να κάνει με την χρεοκοπία του 2010. Γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός δεν έχει πρόθεση ούτε εκλογές να κάνει ούτε ανασχηματισμό, ούτε φυσικά μείωση μισθών και συντάξεων. Θα προχωρήσει αποφασιστικά στην υπέρβαση της ύφεσης του 2020, που ελπίζουμε να μετατραπεί σε ισχυρή ανάπτυξη μέσα στο 2021 κι ακόμα περισσότερο το 2022!

Πηγή: http://marketnews.gr/article/2498128/proklhseis-kai-diapseyseis-en-mesw-pandhmias

Νομοσχέδιο Υπουργείου Δικαιοσύνης – Συζήτηση κατ’ άρθρο και Ψήφιση

Από την ομιλία μου την 21/05/2020 στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση κατ’ άρθρο και ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία οδηγιών της ΕΕ και άλλων διατάξεων του Υπουργείου.Τα ισόβια πρέπει να επιβάλλονται και τα ισόβια να εφαρμόζονται στις περιπτώσεις αυτών των εγκληματιών που δεν αλλάζουν, που δεν συμμορφώνονται, που δεν θέλουν να αλλάξουν με τίποτα, αλλά θέλουν να παραμείνουν εγκλωβισμένοι σε αυτή τη νοοτροπία που είχαν. Για εκείνους που πραγματικά συμμορφώθηκαν και μπορούν να επανενταχθούν στην κοινωνία μας, τότε γιατί να μην υπάρχει η με όρους απόλυσή τους; Δεν το βλέπω γιατί να μην υπάρχει.

Το μεγάλο στοίχημα του Κυρ. Μητσοτάκη

Η σεναριολογία περί πρόωρων εκλογών και κυβερνητικού ανασχηματισμού υπήρξε παγίως από τα πιο δημοφιλή θέματα που επεξεργάζονται οι δημοσιογράφοι. Ιδίως σε τόσο έκτακτες και πρωτόγνωρες, κρίσιμες καταστάσεις, όπως αυτή που βιώνουμε τόσο δύσκολα και βίαια τους τελευταίους μήνες, είναι μοιραίο η σεναριολογία αυτή να αναβιώνει. Το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών συζητήθηκε εκτενώς το τελευταίο διάστημα κι έρχεται κι επανέρχεται διαρκώς. Δεν τίθεται όμως τέτοια ζήτημα. Πράγματι υπήρξαν μεσούσης της πανδημίας και της καραντίνας εισηγήσεις προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τη διενέργεια πρόωρων εκλογών εντός του θέρους, με βασικό επιχείρημα ότι η ατζέντα με την οποίαν είχε εκλεγεί ως κυβέρνηση η ΝΔ τον περασμένο Ιούλιο δεν ισχύουν πλέον, διότι άλλαξαν βίαια τα δεδομένα εξαιτίας του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός επεξεργάστηκε ενδελεχώς τις εισηγήσεις αυτές και τις απέρριψε κατηγορηματικά, με τα σημερινά δεδομένα. Δεν είναι μόνο ότι μια τέτοια, κατά βάση τακτικιστική κίνηση, στη νοοτροπία. Θεωρεί ότι το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, εν μέσω πανδημίας, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε εάν κι εφόσον επανέλθουν εντονότερα τα κρούσματα του κορωνοϊού, θα ήταν εξαιρετικά ανεύθυνο. Για τον κ. Μητσοτάκη αυτό που προέχει είναι να αντιμετωπιστεί η πολύ δύσκολη που έχει διαμορφωθεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα «δύσκολα τώρα αρχίζουν», όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε εμφατικά δηλώσει από βήματος της Βουλής. Και μάλιστα υπό συνθήκες εξαιρετικής αβεβαιότητας. Καθώς ουδείς γνωρίζει πότε κι αν θα τελειώσουμε με την πανδημία, πότε κι αν επανέλθει, ενδεχομένως δριμύτερος, ο ιός. Η αβεβαιότητα αυτή μοιραία καθιστά εντελώς ανεύθυνη την προσφυγή στις κάλπες υπό τις παρούσες συνθήκες.

Το ίδιο ασφαλώς δεν ισχύει με το ενδεχόμενο κυβερνητικού ανασχηματισμού που δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθεί εντός των προσεχών μηνών. Αυτή είναι συνταγματικά αποκλειστική προνομία του πρωθυπουργού, που βεβαίως θα εξαρτηθεί με τον γενικότερο κυβερνητικό σχεδιασμό. Αυτό δεν έχει αποφασισθεί ακόμα. Κι είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας τα ονόματα των υπουργών κι υφυπουργών που γράφονται ότι φεύγουν η ότι έρχονται στο κυβερνητικό σχήμα. Είναι μάλλον δημοσιογραφική «αρβύλα», χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.

Αυτό όμως που δεν υπάρχει ούτε καν ως σκέψη στον μέγαρο Μαξίμου και στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, είναι το ενδεχόμενο νέας μείωσης των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και των συντάξεων. Τα δημοσιεύματα εφημερίδων περί μείωσης κατά 25% των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων εξαιτίας της κρίσης που προκαλεί ο κορονοϊός στην οικονομία, είναι εντελώς ανεύθυνα. Δεν έχει γίνει ούτε καν συζήτηση σχετικά. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η κατάσταση στην οικονομία είναι ειδυλλιακή. Πολύ μακράν κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, στο μέγαρο Μαξίμου και στο πρωθυπουργικό επιτελείο επικρατεί η άποψη ότι τα δύσκολα τώρα αρχίζουν και ότι η οικονομία θα περάσει από έντονους κλυδωνισμούς μέσα στο προσεχές διάστημα όχι μόνον του 2020 αλλά και του 2021, οπότε και ελπίζεται ότι θα αρχίσει η ανάκαμψη της οικονομίας. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα υπάρξει επέκταση της πανδημίας μέσα στους επόμενους μήνες.

Το μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι καταρχάς η ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα μετά το lockdown και η άρση των απαγορευτικών μέτρων να γίνει ομαλά, χωρίς επίπτωση στην υγεία και στην ζωές των Ελλήνων. Συγχρόνως η μεγάλη αγωνία αλλά και η μεγάλη ελπίδα έρχονται από τον τουρισμό. Εκεί θα παιχτούν όλα. Είναι βέβαιο ότι ο τουρισμός, η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή πολύ μεγάλες δυσκολίες. Ουδείς μπορεί να προδικάζει το αποτέλεσμα που θα έχει για το ΑΕΠ αλλά και την γενικότερη πορεία της οικονομίας. Αν ο τουρισμός κρατηθεί ανεκτά επίπεδα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, ιδίως του Ιουλίου, του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου, τότε είναι πολύ πιθανόν η αγορά να ανταπεξέλθει, έστω και δύσκολα, στην μεγάλη θύελλα, η οποία συγκλονίζει την παγκόσμια οικονομία και φέρνει τεράστια ύφεση.

Πηγή: http://marketnews.gr/article/2497976/to-megalo-stoixhma-tou-kyr-mitsotaki

Ν-Σ Υπουργείου Δικαιοσύνης – Ολομέλεια 18/05/2020

Από τη ομιλία μου την 18/05/2020 στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία οδηγιών της ΕΕ και άλλων διατάξεων του Υπουργείου. Το βασικό πρόβλημα είναι και παραμένει η καθυστέρηση στην απονομή δικαιοσύνης για αυτό και πρέπει να την αλλάξουμε. Είναι μεν δίκαιες οι αποφάσεις που εκδίδονται, αλλά καθυστερούν υπερβολικά. Χρειάζεται επίσης, καλύτερη εκπαίδευση των δικαστικών λειτουργών ειδικά σε οικονομικά θέματα.