Προβλήματα Μικρομεσαίας Επιχειρηματικότητας στη Δυτική Αθήνα

Αναφορά προς τους αρμόδιους υπουργούς κατέθεσε ο βουλευτής Β’2 δυτικού τομέα της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Λοβέρδος, με την οποία ζητά να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης των προτάσεων που αναφέρονται στην επιστολή της τριμελούς Συντονιστικής Ομάδας για την Κοινωνική Παρέμβαση Δυτικά για την αντιμετώπιση των οξέων προβλημάτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Δυτικής Αθήνας.

μικρομεσαία-επιχειρηματικότητα-δυτ.-Αθήνα-27-01-21

Διόρθωση αβλεψιών του ν. 4745/2020

Την ανάγκη άμεσης παρέμβασης για τη διόρθωση των αβλεψιών του νόμου 4745/2020 που αδίκως εξαιρεί από την οικονομική ενίσχυση τους κινηματογράφους που ενώ απλώς άλλαξαν ΑΦΜ, εξακολουθούν να λειτουργούν όπως και πριν τον αλλάξουν, επεσήμανε με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στους αρμόδιους υπουργούς, ο βουλευτής Β΄2 δυτικού τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Το πρόβλημα που προκαλείται είναι διττό, αφού όχι μόνο αποκλείονται αδίκως από την οικονομική ενίσχυση κινηματογράφοι που κανονικά τη δικαιούνται, αλλά εκτίθενται και σε αθέμιτο ανταγωνισμό από εκείνους που βεβαίως δικαίως τη λαμβάνουν. Σε τι ενέργειες προτίθενται να προβούν οι αρμόδιοι υπουργοί για την άρση της αδικίας που υφίστανται οι επιχειρήσεις αυτές; Πρόκειται να υπάρξει σχετική πρόβλεψη στην υπό έκδοση Κοινή υπουργική Απόφαση; είναι τα βασικά ερωτήματα που τίθενται.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής.

Θέμα: «Διόρθωση αβλεψιών του ν. 4745/2020»

Το δεύτερο, σαρωτικό κύμα πανδημίας που έπληξε και τη χώρα μας, εκτός από την υγειονομική κρίση, επέφερε με διαφορά φάσης, σημαντικό πλήγμα και στην οικονομία, το μέγεθος του οποίου δεν είναι ακόμη δυνατό να εκτιμηθεί. Πέρα από τους προφανείς κλάδους του τουρισμού και της εστίασης που τρώθηκαν, υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν και άλλοι κλάδοι που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.

Ένας από αυτούς, είναι ο κλάδος του θεάματος που εξακολουθεί να παραμένει κλειστός. Η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας το οξύ πρόβλημα που αντιμετωπίζει, έσπευσε, όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, να νομοθετήσει άμεσα μέσω της έκδοσης σχετικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου προκειμένου να αντιμετωπιστεί έγκαιρα η κατάσταση, αλλά και με την ψήφιση νόμων μέσω της συνήθους διαδικασίας.

Ένας εξ αυτών, ο 4745/2020 επιχείρησε να αμβλύνει στο μέτρο του δυνατού τις δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, εισάγοντας στην έννομη τάξη ρυθμίσεις οικονομικής ενίσχυσης με τη μορφή οικονομικής κάλυψης θέσεων θεατή/εισιτηρίου, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αν και ομολογουμένως καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση όλες οι πληττόμενες επιχειρήσεις του κλάδου, δυστυχώς διαπιστώθηκε ότι κάτι τέτοιο τελικά δε συνέβη.

Πιο συγκεκριμένα, η προϋπόθεση που τέθηκε να παρουσιάζεται πτώση κύκλου εργασιών Μαρτίου-Σεπτεμβρίου 2020 σε σχέση με το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Σεπτεμβρίου 2019 τουλάχιστον 20% είναι αδύνατο να διαπιστωθεί για τους κινηματογράφους που απλώς άλλαξαν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, αλλά εξακολουθούν να λειτουργούν ακριβώς όπως και πριν, όσο και για τους νέους, μετά το Σεπτέμβριο του 2019, κινηματογράφους. Η έλλειψη συγκριτικών στοιχείων, που ασφαλώς δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα των επιχειρηματιών, οδηγεί, μέσω της αδυναμίας διαπίστωσης της συνδρομής της τεθείσας εκ του νόμου προϋπόθεσης, στον άδικο αποκλεισμό τους από την οικονομική ενίσχυση. Το αποτέλεσμα είναι διπλά κακό αφού εξαιτίας της αβλεψίας αυτής του νόμου, όχι μόνο οι επιχειρήσεις αυτές δε λαμβάνουν την οικονομική ενίσχυση που κανονικά δικαιούνταν, αλλά περαιτέρω εκτίθενται και σε αθέμιτο ανταγωνισμό από τις υπόλοιπες που δικαίως την λαμβάνουν.

Δεδομένου ότι, από την αβλεψία αυτή του νόμου προκαλείται ακουσίως αδικία εις βάρος νέων κινηματογράφων ή κινηματογράφων που εξακολουθούν να λειτουργούν όπως και πριν αλλάξουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου,

Δεδομένου ότι, τυχόν σχετική ρύθμιση δεν πρόκειται να επιβαρύνει ουσιαστικά τον Κρατικό Προϋπολογισμό,

Ύστερα από τα παραπάνω

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

  1. Προτίθενται να παρέμβουν και πώς για την διόρθωση της αβλεψίας που παρατηρήθηκε στο ν. 4745/2020 ώστε να λάβουν την προβλεπόμενη οικονομική ενίσχυση όλοι όσοι τη δικαιούνται;
  2. Η υπό έκδοση σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση θα συμπεριλάβει τη διάσταση αυτή ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα;

Κλείσιμο καταστημάτων Εθνικής Τράπεζας σε Αγία Βαρβάρα και Καματερό

Την ανάγκη άμεσης παρέμβασης για την ανάκληση της απόφασης που ελήφθη για το κλείσιμο υποκαταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας σε Αγία Βαρβάρα και Καματερό επεσήμανε προς τον Υπουργό Οικονομικών με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα της ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος. Τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν για τους συμπολίτες μας θα είναι μεγάλα, αφού θα εξαναγκαστούν πλέον να μετακινούνται σε άλλους, όμορους δήμους προκειμένου να εξυπηρετηθούν, υποβάλλοντάς τους έτσι όχι μόνο σε άδικη ταλαιπωρία, αλλά και σε αυξημένο κίνδυνο έκθεσής τους στον κορωνοϊό. Επιπλέον, ζητά από τον Υπουργό να εξετάσει τη δυνατότητα μείωσης των προμηθειών που χρεώνουν οι τράπεζες γενικά για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Κλείσιμο καταστημάτων ΕΤΕ Αγίας Βαρβάρας και Καματερού – Χρεώσεις τραπεζών για ηλεκτρονικές συναλλαγές»

Το δεύτερο, σαρωτικό κύμα πανδημίας που έπληξε και τη χώρα μας, πέραν των προφανών δυσμενών επιπτώσεων για την υγεία πρωτίστως, και την οικονομία σε δεύτερη φάση, οδήγησε πρόσφατα στη λήψη αυστηρών μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας, περιορίζοντας τις κινήσεις των συμπολιτών μας ανά τη επικράτεια στις απολύτως απαραίτητες. Πολλοί εξ αυτών εξαιτίας της απαγόρευσης, και στο βαθμό που η εξοικείωσή τους με τα μέσα ηλεκτρονικών συναλλαγών το επέτρεπε, κατέφυγαν για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους σε μεγάλο βαθμό, σε υπηρεσίες της ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Παρατηρήθηκε έτσι αύξηση στη χρήση των υπηρεσιών αυτών αλλά και των διατραπεζικών συναλλαγών, για τη χρήση των οποίων, ως γνωστόν, χρεώνεται προμήθεια από τις τράπεζες.

Αυτό για τις τελευταίες συνεπάγεται αυξημένα έσοδα στην δύσκολη συγκυρία που διανύουμε οι υπόλοιποι. Ήδη, με πρόσφατο δελτίο τύπου του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητά από τις τράπεζες, να προβεί σε μειώσεις των χρεώσεων – προμηθειών των διατραπεζικών συναλλαγών και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής διευκολύνοντας τις
συναλλαγές και συμβάλλοντας έτσι με ουσιαστικό τρόπο στην κοινή προσπάθεια.

Από την άλλη, το σύνολο των συστημικών τραπεζών τον τελευταίο καιρό έχουν ξεκινήσει και υλοποιούν προγράμματα εθελούσιων εξόδων του προσωπικού τους, μειώνοντας ταυτόχρονα τη φυσική παρουσία τους σε περιοχές με το κλείσιμο υποκαταστημάτων.

Ειδικότερα, η Εθνική Τράπεζα Ελλάδος (ΕΤΕ) ανακοίνωσε το κλείσιμο 41 καταστημάτων της σε όλη την Ελλάδα. Μεταξύ των καταστημάτων αυτών είναι και εκείνα στην Αγία Βαρβάρα και στους Αγίους Αναργύρους – Καματερό. Ο Δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, με σχετική επιστολή του προς εσάς, διαμαρτύρεται έντονα για την κατάσταση που πάει να δημιουργηθεί με το κλείσιμο των υποκαταστημάτων της Εθνικής στο Δήμο του. Όπως τονίζει, ήδη δύο από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες έκλεισαν τα καταστήματά τους στην περιοχή και πολύ σύντομα θα ακολουθήσουν και οι άλλες δύο. Το αποτέλεσμα θα είναι, όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος ισχυρίζεται, να εξωθούνται λόγω του ψηφιακού χάσματος, δημότες που ανήκουν σε ευάλωτες και ευπαθείς ομάδες να μεταναστεύουν σε όμορους Δήμους για μια τυπική συναλλαγή, αυξάνοντας έτσι το συνωστισμό στα καταστήματά τους, διακινδυνεύοντας την υγεία τους και οδηγώντας σε ενδεχόμενη περαιτέρω επιβάρυνση το σύστημα υγείας που ήδη λειτουργεί οριακά.

Ύστερα από τα παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται να παρέμβει και πώς για την υλοποίηση της πρότασης του Συνηγόρου του Καταναλωτή για μειώσεις στις τραπεζικές προμήθειες;
  2. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε να ανακληθεί η απόφαση για το κλείσιμο των υποκαταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας και στη Δημοτική Ενότητα Καματερού;

ΧΥΤΑ Φυλής

Με αφορμή την πρόσφατη πυρκαγιά που ξέσπασε στο ΧΥΤΑ Φυλής, ο βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθήνας της ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος, επανέφερε με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στον αρμόδιο υπουργό, το ζήτημα του κλεισίματός του και της αποκατάστασης της περιοχής.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η υπόθεση της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής εδώ και πολλά χρόνια είναι εξόχως προβληματική. Είναι δε τόσο γνωστά τα προβλήματα που προκαλούνται στους πολίτες της Δυτικής Αθήνας από τη λειτουργία του στην περιοχή, όσο και στις αρμόδιες υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης που, περαιτέρω αναφορά σε αυτά καταντά απλή κοινοτυπία. Η πρόσφατη πυρκαγιά στο ΧΥΤΑ ήταν απλώς το επιστέγασμα των προβλημάτων που σημειολογικά ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κατάσταση τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη, με αποτέλεσμα οι δήμαρχοι των δήμων Περιστερίου, Ιλίου και Πετρούπολης να αναγκαστούν να εκδώσουν κοινή ανακοίνωση – διαμαρτυρία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καλώντας τους πολίτες σε κινητοποιήσεις.

Σε απάντηση της υπ. αριθμό πρωτοκόλλου 2955 από 09-01-2020 σχετικής για το θέμα ερώτησής μου, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τοποθετούμενο, εξέφρασε την άποψη ότι «η εφαρμογή του υπό εκπόνηση νέου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων και του αντίστοιχου Περιφερειακού, τα οποία θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση, θα επιλύσει οριστικά με ορθολογικό και περιβαλλοντικά αποδεκτό τρόπο, το ζήτημα της διαχείρισης των αποβλήτων στην Αττική».

Το νέο αυτό σχέδιο εγκρίθηκε τελικά από το υπουργικό συμβούλιο στις 31 Αυγούστου, ωστόσο μέχρι και σήμερα καμία ουσιαστική μεταβολή ως προς τη λειτουργία του ΧΥΤΑ Φυλής δεν έχει επέλθει. Η δε απάντηση του Υπουργείου ανέφερε ότι η ισχύς της μέχρι τότε υφιστάμενης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του ΧΥΤΑ Φυλής έληγε στις 25-8-2020 μετά το πέρας της οποίας δεν είναι επιτρεπτή η διάθεση αποβλήτων στο εν λόγω ΧΥΤΑ.

Δεδομένου ότι, o Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Ν. Αττικής ήδη έχει αιτηθεί εδώ και μήνες από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής κατά 685.000 m3,

Δεδομένου ότι σε προγενέστερη απάντηση του Υπουργείου αναφέρεται ότι εκκρεμούσε η επικαιροποίηση μεταξύ άλλων, και του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων Αττικής, δηλαδή του σχεδίου που κατ’ εξοχήν αφορά τον ΧΥΤΑ Φυλής,

Δεδομένου ότι, η δυτική Αθήνα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων ολόκληρης της Αττικής,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ενέκρινε το Υπουργείο την αιτηθείσα τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του ΧΥΤΑ Φυλής ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητά του κατά 685.000 m3;
  2. Επικαιροποιήθηκε το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων Αττικής;
  3. Περιλαμβάνει χρονοδιάγραμμα για το κλείσιμο του Χ.Υ.Τ. Φυλής και την άμεση εκπόνηση σχεδίου αποκατάστασής του;

Παράταση ισχύος του καθεστώτος καταβολής μειωμένης αμοιβής προς την DIGEA

Το ζήτημα της περαιτέρω οικονομικής ενίσχυσης των τηλεοπτικών σταθμών – και δη των περιφερειακών – έθεσε με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιο για θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης, ο βουλευτής Β2 Δυτικού τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Πιο συγκεκριμένα, ζητά ενημέρωση σχετικά με το αν προτίθεται η κυβέρνηση να παρατείνει το καθεστώς μειωμένης καταβολής αμοιβής των σταθμών αυτών προς την DIGEA.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Παράταση ισχύος του καθεστώτος καταβολής μειωμένης αμοιβής προς την DIGEA»

Η πανδημία που έπληξε και συνεχίζει να πλήττει τη χώρα μας, εκτός από την υγειονομική κρίση, επέφερε με διαφορά φάσης, σημαντικό πλήγμα και στην οικονομία, το μέγεθος του οποίου δεν είναι ακόμη δυνατό να εκτιμηθεί. Πέρα από τους προφανείς κλάδους του τουρισμού και της εστίασης που τρώθηκαν, υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν και άλλοι κλάδοι που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.

Ένας από αυτούς, είναι ο κλάδος των μέσων μαζικής ενημέρωσης και δη των τηλεοπτικών σταθμών. Η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας το οξύ πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σταθμοί αυτοί, έσπευσε, όπως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, να νομοθετήσει άμεσα μέσω της έκδοσης σχετικών Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου προκειμένου να αντιμετωπιστεί έγκαιρα η κατάσταση.

Μια εξ αυτών, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 1ης Μαΐου του τρέχοντος έτους (ΦΕΚ Α 90), θέσπισε μέτρα για την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα. Ειδικότερα, το άρθρο 43 αυτής, προέβλεπε αρχικά την καταβολή προς την DIGEA ποσοστού 50% της μηνιαίας αμοιβής που οφείλεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο. Η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας την ανάγκη περαιτέρω στήριξης των τηλεοπτικών σταθμών επεξέτεινε με το άρθρο 81 του ν. 4712/2020 τη διάρκεια του ευεργετικού αυτού μέτρου και για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, παρατείνοντας ταυτόχρονα τις αντίστοιχες ευεργετικές διατάξεις που προβλέπονταν για την DIGEA.

Δεδομένου ότι η πανδημία, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, επανακάμπτει δριμύτερη από ποτέ, δοκιμάζοντας τις υγειονομικές υποδομές της χώρας και τις αντοχές της οικονομίας,

Δεδομένου ότι ο κλάδος των τηλεοπτικών σταθμών περιφερειακής εμβέλειας, εξακολουθεί να υφίσταται μεγάλη οικονομική πίεση,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να προβεί σε σχετική νομοθετική ρύθμιση ώστε να παραταθεί η ισχύς του καθεστώτος καταβολής μειωμένης αμοιβής των τηλεοπτικών σταθμών προς την DIGEA;

Εθνική Σύνταξη Βορειοηπειρωτών και ομογενών από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης

Την άμεση άρση της αδικίας που υφίστανται από τον νόμο Κατρούγκαλου στο θέμα των συντάξεων οι συμπατριώτες μας Βορειοηπειρώτες και οι ομογενείς από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής δυτικού τομέα Β’2 Αθήνας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Εθνική Σύνταξη Βορειοηπειρωτών και ομογενών από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης»

Η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του ν. 4387/2016, γνωστότερου και ως νόμου Κατρούγκαλου, εισήγαγε στην ελληνική έννομη τάξη ρυθμίσεις καταφανώς άδικες για τους ομογενείς από τη Βόρεια Ήπειρο και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις αυτές προβλέπεται ότι, πλήρης εθνική σύνταξη χορηγείται εφόσον ο υποψήφιος συνταξιούχος διαμένει μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα σαράντα χρόνια, μεταξύ του δέκατου πέμπτου έτους της ηλικίας του και του έτους συνταξιοδότησής του. Σε διαφορετική περίπτωση, η εθνική σύνταξη μειώνεται κατά ένα τεσσαρακοστό για κάθε χρόνο που υπολείπεται των σαράντα ετών μόνιμης και νόμιμης διαμονής.

Η σημερινή κυβέρνηση, ήδη από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αντιλαμβανόμενη την αδικία που προκλήθηκε εις βάρος των Βορειοηπειρωτών και των ομογενών από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, δεσμεύθηκε προεκλογικά να άρει την αδικία που υφίστανται αυτές οι πληθυσμιακές ομάδες.

Δυστυχώς όμως, μέχρι και σήμερα, δεν έχει αναληφθεί σχετική πρωτοβουλία από το αρμόδιο υπουργείο. Ασφαλώς, το ξέσπασμα της πανδημίας μετέθεσε χρονικά το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δεσμεύσεων της κυβέρνησης, περιλαμβανομένης και αυτής. Άλλες, πιο επείγουσες προτεραιότητες, ήταν απαραίτητο να προταθούν προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία πρωτίστως, και να στηριχθεί η οικονομία, σε δεύτερη φάση.

Ωστόσο, οι δεσμεύσεις δίνονται για να τηρούνται και αποτελούν μέτρο της αξιοπιστίας της εκάστοτε κυβέρνησης.

Δεδομένου ότι, η άρση της αδικίας που υφίστανται οι Βορειοηπειρώτες και οι προερχόμενοι από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης ομογενείς, αποτελεί προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησής μας,

Δεδομένου ότι, οι συμπατριώτες μας από τη Βόρεια Ήπειρο και τον Πόντο ήρθαν στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του 1990 και πήραν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς το 1998 και άρα είναι αντικειμενικά αδύνατη η προβλεπόμενη συμπλήρωση 40 ετών διαμονής στη χώρα μας,

Δεδομένου τέλος ότι, αν και Έλληνες, υποχρεώθηκαν λόγω των συνθηκών να βρίσκονται επί μακρά σειρά ετών εκτός εθνικών συνόρων, παρά τη θέλησή τους,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της προεκλογικής δέσμευσης για άρση των αδικιών που υφίστανται από το νόμο Κατρούγκαλου οι συμπατριώτες μας Βορειοηπειρώτες και ομογενείς από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης; Με ποιο ακριβώς τρόπο προτίθεστε να την υλοποιήσετε;