Λειτουργία Γ’ Πανεπιστημιακής Ουρολογικής Κλινικής στο Αττικό Νοσοκομείο

Την ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων που εμποδίζουν την έναρξη λειτουργίας της Γ’ Πανεπιστημιακής Ουρολογικής Κλινικής στο Αττικό Νοσοκομείο, επισημαίνει με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Β’2 δυτικού τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Ολόκληρη η δυτική Αθήνα μέχρι και σήμερα παραμένει ακάλυπτη υγειονομικά στον τομέα αυτό με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της να υποχρεώνονται να απευθύνονται σε νοσοκομεία πολλά χιλιόμετρα μακριά τους. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ο υπουργός για την επίλυση του κτιριολογικού προβλήματος που υπάρχει εδώ και χρόνια; Έχει δρομολογηθεί η στελέχωση της κλινικής με το απαραίτητο προσωπικό; είναι μερικά από τα ερωτήματα που τίθενται.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Λειτουργία Γ’ Πανεπιστημιακής Ουρολογικής Κλινικής στο Αττικό Νοσοκομείο»

Τον περασμένο Ιούλιο ιδρύθηκε η Γ΄ Ουρολογική Κλινική στον Τομέα Χειρουργικής της Ιατρικής Σχολής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ΦΕΚ ίδρυσής της περιλαμβάνεται επίσης, ο εσωτερικός της κανονισμός.

Έδρα της προορίζεται να γίνει το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αττικόν στο οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί.

Πρόκειται ασφαλώς για μια πολύ ευχάριστη εξέλιξη για τη δυτική Αθήνα, αφού μέχρι και σήμερα όλοι οι πολίτες της είναι υποχρεωμένοι να μεταβαίνουν πολλά χιλιόμετρα μακριά, είτε στον Ευαγγελισμό, είτε στο Σισμανόγλειο για τα αντίστοιχα προβλήματα υγείας τους. Η λειτουργία της πανεπιστημιακής ουρολογικής κλινικής στο Αττικό Νοσοκομείο αναμένεται να αναβαθμίσει υγειονομικά ολόκληρη τη Δυτική Αθήνα, αλλά και να συμβάλλει στην ολοκλήρωση του σκοπού που προορίζεται να επιτελέσει το Νοσοκομείο Αττικόν, ως πανεπιστημιακό νοσοκομείο.

Δυστυχώς όμως, έχουν ήδη εντοπιστεί σημαντικά προβλήματα που εμποδίζουν την έναρξη λειτουργίας της κλινικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από αυτά είναι το κτιριολογικό. Συγκεκριμένα, η πτέρυγα του νοσοκομείου που προορίζεται για την εγκατάσταση της κλινικής, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως κοιτώνας εφημερευόντων ιατρών, ελλείψει άλλου κατάλληλου χώρου.

Ένα δεύτερο είναι η στελέχωση της κλινικής, δεδομένου ότι για την εύρυθμη λειτουργία της απαιτούνται επιπλέον επιμελητές ΕΣΥ, ειδικευόμενοι ιατροί, νοσηλευτές και μέλος ΔΕΠ.

Ασφαλώς δεν έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από την έκδοση της σχετικής απόφασης ίδρυσης της κλινικής αλλά,

Δεδομένου ότι, την κρίσιμη υγειονομικά περίοδο που εξακολουθούμε να διανύουμε τα ευρύτερα θέματα υγείας, περιλαμβανομένης της αποτελεσματικής διαχείρισης των μονάδων της, οφείλουν να αντιμετωπίζονται τάχιστα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,

Δεδομένου ότι, δε μπορεί να εξακολουθήσει να στερείται ολόκληρη η δυτική Αθήνα υπηρεσιών υγείας που εδώ και χρόνια δικαιούται,

Δεδομένου ότι, το ίδιο το Αττικό νοσοκομείο ως πανεπιστημιακό, πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη ουρολογική κλινική εν λειτουργία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την επίλυση του κτιριολογικού προβλήματος που υπάρχει εδώ και χρόνια; Έχουν εξεταστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες σχετικές τεχνικές λύσεις;
  2. Έχει δρομολογηθεί η στελέχωση της κλινικής με το απαραίτητο προσωπικό; Αν όχι, που οφείλεται αυτό; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται;

Επέκταση γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον – Σταθμός Πετρούπολη

Το ζήτημα της καθυστέρησης της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ίλιον και της κατασκευής του σταθμού «Πετρούπολη» της γραμμής 4, έθεσε με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Απευθυνόμενος στον αρμόδιο υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί μεταξύ άλλων, σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον και πότε αναμένεται να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός «Πετρούπολη» της γραμμής 4.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: Επέκταση γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον – σταθμός Πετρούπολη

Η πρόσφατη επέκταση της γραμμής 3 του μετρό με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια αναμφίβολα έδωσε νέα πνοή στις περιοχές αυτές που μέχρι πρότινος παρέμεναν απομονωμένες. Επίσης, η δρομολόγηση της ένταξης στο δίκτυο του μετρό της νέας γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου – Γουδή αναμένεται με την ολοκλήρωσή της να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε περιοχές του κέντρου με υψηλό φόρτο.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης μόνο του πρώτου μέρους της γραμμής 4, κόστους 1,45 δις ευρώ, πλησιάζει τη δεκαετία, ενώ ο σταθμός Πετρούπολη αναμένεται να ενταχθεί στη δεύτερη φάση υλοποίησής του, δηλαδή στο ακόμη απώτερο μέλλον.

Από την άλλη πλευρά, η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη προς το Ίλιον με μήκος μόλις 3,5 χιλιόμετρα, και κόστος περί τα 300 εκατ. ευρώ αν και έχει αναφερθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, δεν έχει μπει ποτέ στην τελική ευθεία προς υλοποίηση.

Η κατασκευή των τριών σταθμών της επέκτασης, συγκεκριμένα του σταθμού Παλατιανή, στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας, του σταθμού Ίλιον, στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών, και του σταθμού Άγιος Νικόλαος, στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας, που είναι πιο ώριμοι μελετητικά από τους συνολικά πέντε προγραμματιζόμενους, καθυστερεί εδώ και χρόνια.

Ύστερα από τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον;
  2. Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών;
  3. Πότε αναμένεται να κατασκευαστεί και να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός «Πετρούπολη» της γραμμής 4;

Επικαιροποίηση Αδειών Λειτουργίας Κέντρων Ξένων Γλωσσών – Φροντιστηρίων

Το πρόβλημα που έχει προκύψει με την επικαιροποίηση των αδειών λειτουργίας των κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων ανέδειξε με σχετική ερώτησή του που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Απευθυνόμενος στην αρμόδια υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί για την επίλυση του προβλήματος και αν εξετάζει το ενδεχόμενο προσωρινής άρσης της απαίτησης φορολογικής ενημερότητας εκ μέρους των επιχειρήσεων του χώρου μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Επικαιροποίηση Αδειών Λειτουργίας Κέντρων Ξένων Γλωσσών -Φροντιστηρίων»

Η πανδημία που έπληξε και συνεχίζει να πλήττει τη χώρα μας, εκτός από την υγειονομική κρίση, επέφερε με διαφορά φάσης, σημαντικό πλήγμα και στην οικονομία, το μέγεθος του οποίου δεν είναι ακόμη δυνατό να εκτιμηθεί. Πέρα από τους προφανείς κλάδους του τουρισμού και της εστίασης που τρώθηκαν, υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν και άλλοι κλάδοι που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.

Ένας από αυτούς, είναι και ο κλάδος της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ειδικότερα ο τομέας των κέντρων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων τα οποία για προφανείς λόγους αναγκάστηκαν να περιορίσουν τη λειτουργία τους ή και να κλείσουν προσωρινά προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρωτόγνωρο για όλους μας αυτό φαινόμενο.

Ασφαλώς αυτό δε συνέβη χωρίς να αναγκαστούν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες του χώρου να επωμιστούν το συνεπαγόμενο βαρύ οικονομικό τίμημα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν σε βασικές τους υποχρεώσεις προς το κράτος.

Έτσι, υπό την οικονομική πίεση των μέτρων που ομολογουμένως έπρεπε να ληφθούν για την προστασία του υπέρτατου αγαθού της δημόσιας υγείας, πολλές επιχειρήσεις έφτασαν στο σημείο να αδυνατούν να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για την επικαιροποίηση της άδειας λειτουργίας τους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 42 του Ν. 4386/2016, όλοι οι φορείς (φυσικά και νομικά πρόσωπα), οι οποίοι κατέχουν άδεια Φροντιστηρίου, Κέντρου Ξένων Γλωσσών, επικαιροποιούν ανά διετία τις άδειες τους. Η εν λόγω επικαιροποίηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια γίνεται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μέσα στο πλήθος των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την επικαιροποίηση, συγκαταλέγονται και αυτά.

Ήδη ο αρμόδιος φορέας φέρεται, σύμφωνα με επιχειρηματίες του χώρου, να αρνείται την εν λόγω επικαιροποίηση ενώ είναι προφανές ότι χωρίς επικαιροποιημένη άδεια λειτουργίας τα κέντρα ξένων γλωσσών και τα φροντιστήρια δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Από την άλλη ασφαλώς, ειδικά η απαίτηση ασφαλιστικής ενημερότητας λειτουργεί προς όφελος των εργαζομένων εκπαιδευτικών και ως μέσο πίεσης προς τους εργοδότες για να μην παρατηρούνται φαινόμενα καταπάτησης θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων.

Ύστερα από τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί για την επίλυση του προβλήματος επικαιροποίησης των αδειών λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών –Φροντιστηρίων;
  2. Εξετάζει το ενδεχόμενο προσωρινής άρσης της απαίτησης φορολογικής ενημερότητας μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην οικονομία;

Αραίωση δρομολογίων στο σταθμό μετρό Αγία Μαρίνα

Το ζήτημα της αραίωσης των δρομολογίων που διέρχονται από το σταθμό Αγία Μαρίνα που εξυπηρετεί την πόλη του Χαϊδαρίου, ανέδειξε με σχετική ερώτησή του που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λοβέρδος. Απευθυνόμενος στον αρμόδιο υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την πύκνωση των δρομολογίων που διέρχονται από το σταθμό και αν μετά τη θερινή περίοδο, τα δρομολόγια που θα διέρχονται από τον σταθμό θα είναι σε τακτική βάση τα ίδια με αυτά που διέρχονται από το Σταθμό Αιγάλεω.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Αραίωση δρομολογίων στο σταθμό μετρό Αγία Μαρίνα»

Η πρόσφατη επέκταση της γραμμής 3 του μετρό με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια αναμφίβολα έδωσε νέα πνοή στις περιοχές αυτές που μέχρι πρότινος παρέμεναν απομονωμένες. Η βελτιωμένη προσβασιμότητα που παρέχεται μέσω της διασύνδεσής τους με την ευρύτερη περιοχή και το κέντρο, αναμένεται να λειτουργήσει προς όφελος των τοπικών οικονομιών αλλά και των κατοίκων τους που θα μπορούν πλέον να μετακινούνται με την ταχύτητα και αξιοπιστία που παρέχουν τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Δυστυχώς όμως, με την έναρξη λειτουργίας των σταθμών αυτών, παρατηρήθηκε αραίωση των δρομολογίων προ το σταθμό μετρό Αγία Μαρίνα που εξυπηρετεί τη περιοχή του Χαϊδαρίου.

Σύμφωνα με πρόσφατη επιστολή του Δημάρχου, από τη στιγμή που ξεκίνησε η λειτουργία τους, τα δρομολόγια του Μετρό που διέρχονται από τον Σταθμό Αγία Μαρίνα έχουν μειωθεί. Αυτό, σύμφωνα με την παραπάνω επιστολή, προκύπτει και από τον ιστότοπο της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, στον οποίο αναφέρεται ότι για το διάστημα μέχρι τις 24 Ιουλίου αλλά επίσης και για το διάστημα από τις 31 Αυγούστου μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 5:30 το απόγευμα, η συχνότητα των δρομολογίων που διέρχονται από το Σταθμό «Αγία Μαρίνα» είναι ανά 10 λεπτά ενώ η αντίστοιχη συχνότητα διέλευσης συρμών από τον Σταθμό «Αιγάλεω» είναι ανά 5 λεπτά.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι, τις εργάσιμες ώρες της ημέρας για το παραπάνω διάστημα, τα μισά δρομολόγια του Μετρό της Γραμμής 3 σταματούν στον Σταθμό «Αιγάλεω».

Είναι ασφαλώς αναμενόμενη η αραίωση των δρομολογίων κατά τους θερινούς μήνες, πρακτική άλλωστε που ακολουθείται εδώ και χρόνια. Παρά ταύτα η όχληση που έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους του Χαϊδαρίου είναι μεγάλη, όχι μόνο λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και του υγειονομικού κινδύνου που προκαλεί ο συνωστισμός στους συρμούς και στις αποβάθρες που αναπόφευκτα δημιουργείται.

Ύστερα από τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την πύκνωση των δρομολογίων που διέρχονται από το σταθμό Αγία Μαρίνα;
  2. Μετά τη θερινή περίοδο, τα δρομολόγια που θα διέρχονται από τον Σταθμό θα είναι σε τακτική βάση τα ίδια με αυτά που διέρχονται από το Σταθμό Αιγάλεω;

Κατάθεση νομοσχεδίου για διαδηλώσεις

Την ανάγκη επίσπευσης της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τις διαδηλώσεις, επεσήμανε με σχετική ερώτησή του προς τη Βουλή των Ελλήνων απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο υπουργό, ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στο δυτικό τομέα της Β’ Αθήνας, Γιάννης Λοβέρδος.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Κατάθεση νομοσχεδίου για διαδηλώσεις»

Το δικαίωμα του συνέρχεσθαι ως κατοχυρωμένο δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών που ορθώς προστατεύεται από το ίδιο το Σύνταγμά μας, τα τελευταία χρόνια το καταχρώνται συστηματικά οργανωμένες ομάδες συμφερόντων και κομματικοί στρατοί. Οι μεν επιδιώκουν την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών/εργασιακών συμφερόντων της συντεχνίας τους και οι δε, προερχόμενοι κυρίως, αν όχι εξ ολοκλήρου, από την αριστερά, περιβάλλουν με το μανδύα του κοινωνικού αγώνα τις λεγόμενες αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, αυτό που περιστέλλεται βιαίως και σε υπέρμετρο βαθμό κατά τη διάρκεια αυτών των συγκεντρώσεων, ανεξαρτήτως του δικαίου ή μη του εκάστοτε προβαλλόμενου αιτήματος, είναι τα δικαιώματα των υπολοίπων συμπολιτών μας μέσω της υπέρμετρης διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής και της δημόσιας ασφάλειας.
Εδώ και χρόνια υπάρχει μια σιωπηρή πλειοψηφία που υποφέρει κάθε φορά που παραλύει το κέντρο της πόλης επειδή διοργανώνεται μια ολιγομελής συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Πολλά είναι τα σχετικά παραδείγματα που είναι δυνατό να αναφερθούν και τα προβλήματα που δημιουργούνται στον κόσμο, όμως είναι τέτοια η τριβή του καθενός μας με αυτά τα φαινόμενα, που η παράθεσή τους εδώ θα ήταν απλώς μια αχρείαστη κοινοτυπία.
Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αναγνωρίζοντας την ανάγκη ρύθμισης της κατάστασης αυτής, συνέταξε σχετικό νομοσχέδιο το οποίο δόθηκε τον περασμένο Μάρτιο προς διαβούλευση. Δεν πρόλαβε όμως να κατατεθεί, καθόσον προέκυψε η υγειονομική κρίση. Ένα από τα απότοκα της κρίσης αυτής ήταν και η προσωρινή ρύθμιση των δημόσιων υπαίθριων συναθροίσεων μέσω έκδοσης πράξης νομοθετικού περιεχομένου.
Τώρα πλέον που η ομαλότητα επανέρχεται στη χώρα, είναι καιρός αυτή να επεκταθεί και στη σχετική νομοθέτηση.

Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πότε προτίθεται να καταθέσει στη Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τις Δημόσιες Υπαίθριες Συναθροίσεις;
  2. Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα δύσκολο νομοσχέδιο, θα λάβει υπόψη του τα σχόλια της διαβούλευσης ώστε να τύχει της ευρύτερης δυνατής αποδοχής;

Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ

Την ανάγκη μη περικοπής και θεσμοθέτησης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε εργαζομένους στην αμυντική βιομηχανία της χώρας μας επεσήμανε με ερώτησή του προς τον Υπουργό των Οικονομικών ο Βουλευτής δυτικού τομέα της Β’ Αθήνας με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος. Ο βουλευτής, μεταξύ άλλων, ζητά να ενημερωθεί με ποιο σκεπτικό σχεδιάζεται η περικοπή των επιδομάτων που μέχρι τώρα ελάμβαναν οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ, σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί το αρμόδιο υπουργείο ώστε να μην πραγματοποιηθούν αυτές οι περικοπές και αν προτίθεται να θεσμοθετήσει την καταβολή των επιδομάτων αυτών και στην ΕΑΣ.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θέμα: «Παροχές σε εργαζομένους ΕΑΒ και ΕΑΣ»

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι μία από τις νευραλγικότερες εγχώριες βιομηχανίες, τόσο λόγω του ιδιαίτερου ρόλου που επιτελεί διαχρονικά, στηρίζοντας με τα λειτουργία της την αποτρεπτική ισχύ της χώρας μας, όσο και εξαιτίας της παρούσας γεωπολιτικής συγκυρίας με τις αυξανόμενες σε πλήθος και ένταση προκλήσεις από την πλευρά της Τουρκίας με αφορμή την εκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων. Η τελευταία μάλιστα, έχει φροντίσει εδώ και χρόνια να αναδείξει τη αντίστοιχη βιομηχανία της, αναβαθμίζοντάς την συνεχώς σε τέτοιο σημείο, ώστε να είναι πλέον ικανή να παράγει από μόνη της οπλικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, όπως ενδεικτικά άρματα μάχης, οπλισμένα drones, ηλεκτρομαγνητικά πυροβόλα και μόνο εξαιτίας της διένεξής της με τις ΗΠΑ λόγω των S400 εξαιρέθηκε προσωρινά από την παραγωγή των F35.
Στον αντίποδα τι έχουμε; Μία Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία που καρκινοβατεί. Σύμφωνα με το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών που είναι και ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, τον Ιούλιο του 2019, η Κυβέρνηση παρέλαβε την ΕΑΒ με σημαντικά προβλήματα: ταμειακά ελλείμματα, οργανωτικές δυσλειτουργίες, επιχειρησιακές αγκυλώσεις και αδιαφανή, τουλάχιστον, πεδία. Ενδεικτικά:

Η ΕΑΒ παρουσίασε κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2019 απόκλιση άνω του 10% (19% και 49,2% αντίστοιχα) στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της.

Από τις Εκθέσεις Ελέγχου των Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για τα οικονομικά έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 προέκυψε ότι:
α) το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων της εταιρείας και του Ομίλου καθίστατο αρνητικό και
β) υπήρχε η πιθανότητα η εταιρεία να μην είναι σε θέση να αποπληρώσει μέρος των συμβατικών υποχρεώσεών της.

Η εταιρεία κατέβαλλε παροχές στους εργαζομένους οι οποίες δεν εντάσσονταν στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο.

Αν και η Κυβέρνηση προσπάθησε να βάλει μια τάξη στο χάος που παρέλαβε αναλαμβάνοντας άμεσα πρωτοβουλίες, το τελευταίο αυτό θέμα, αποτέλεσε πρόσφατα αντικείμενο αντιπαράθεσής της με τους εργαζόμενους καθόσον το αρμόδιο υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να περικόψει το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας που ανέρχεται στο ύψος των 150 Ευρώ περίπου τον μήνα, και να περικόψει επίσης παροχές σε είδος, όπως ασφαλιστικά συμβόλαια της Εθνικής και της Interamerican για περιπτώσεις ατυχήματος ή θανάτου, επιδότηση τροφής, μεταφορά προσωπικού με τα λεωφορεία της εταιρίας και δύο διατακτικές των 200 περίπου Ευρώ τον χρόνο για την αγορά τροφίμων.

Η εξέλιξη αυτή ως αναμενόταν, έχει αναστατώσει τους εργαζομένους της εταιρείας και θα έχει προφανώς σοβαρό αντίκτυπο στην ομαλή της λειτουργία σε μία περίοδο όξυνσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων αλλά και ύφεσης στην οικονομία.

Ειδικά δε ως προς το θέμα της υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, σύμφωνα με μελέτες από την Federal Aviation Administration (FAA) των ΗΠΑ και τον Ευρωπαϊκό Oργανισμό Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA) το προσωπικό συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών παρουσιάζει αυξημένα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο του υπεζωκότα και πλευρικό μεσοθηλίωμα. Οι χημικές ουσίες στα λιπαντικά έλαια και τα υδραυλικά υγρά μπορούν να προκαλέσουν δερματίτιδες, αλλεργίες, μακροχρόνια ευαισθησία στο αναπνευστικό σύστημα και σε πολλές περιπτώσεις απώλεια όρασης. Οι έντονοι θόρυβοι επίσης, προκαλούν μη αναστρέψιμη, μερική απώλεια ακοής στους τεχνικούς/συντηρητές σε σημείο τέτοιο που καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη η παρακολούθηση συνηθισμένων συνομιλιών.

Επιπροσθέτως, για τους εργαζόμενους στα «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα», εταιρεία επίσης σημαντική για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας μας, δε υπάρχει θεσμοθετημένο επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εντούτοις εκ της φύσης και του αντικειμένου της εργασίας τους, εκτίθενται σε ανθυγιεινές ή και επικίνδυνες συνθήκες. Η καταβολή του πέρα από μια στοιχειώδη οικονομική στήριξη της διαρκούς προσπάθειας των εργαζομένων αυτών να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες δυσχέρειες που συνυφαίνονται με τη φύση και το αντικείμενο εργασίας τους, αποτελεί και μία έμπρακτη αναγνώριση της σημασίας των υπηρεσιών, που παρέχουν στην εθνική άμυνα και ασφάλεια.

Ύστερα από τα παραπάνω

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε τι ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε τελικά να μην υπάρξουν περικοπές στις παροχές των εργαζομένων της ΕΑΒ;
2. Με ποιο σκεπτικό αποφασίζεται η περικοπή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όταν είναι διεθνώς αναγνωρισμένοι οι σχετικοί κίνδυνοι;
3. Προτίθεται η κυβέρνηση να θεσμοθετήσει την καταβολή των σχετικών επιδομάτων και στους εργαζόμενους στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα;