Μετά την συμπλήρωση έξι μηνών από τότε που ανέλαβε την εξουσία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα και ένα εξίσου μεγάλο μειονέκτημα. Δεν έχει ισχυρή αντιπολίτευση. Ο ΣυΡιζΑ, έξι μήνες μετά τις εκλογές της 7 Ιουλίου, αδυνατεί ακόμα να βρει το δρόμο του και να καθορίσει μια αντιπολιτευτική ατζέντα που να είναι ικανή να τον καταστήσει ισχυρό πόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Όπως το πολιτικό μας σύστημα αλλά και το Σύνταγμα της χώρας επιτάσσουν. Αυτό είναι καθοριστικό για την πορεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς της επιτρέπει να θέτει προνομιακά την δική της πολιτική ατζέντα. Και να ασκεί το κυβερνητικό της έργο, χωρίς παρεμπόδιση από την αντιπολίτευση. Παρόλα αυτά είναι και μειονέκτημα διότι μοιραία της δημιουργεί μία αίσθηση αλαζονείας ότι κυβερνά δίχως ουσιαστικό έλεγχο από μια αδύναμη αντιπολίτευση. Και αυτό είναι κακό, ελάττωμα για τη λειτουργία του κοινοβουλευτικού συστήματος και της δημοκρατίας μας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ έχουν περάσει έξι μήνες από τότε που ανέλαβε την κυβέρνηση της Ελλάδος, ο μήνας του μέλιτος, δηλαδή η περίοδος της ανοχής της κοινής γνώμης προς τις κυβερνητικές προσπάθειες, θα έπρεπε να είχε τελειώσει, αυτό δεν ισχύει. Όπως καταδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις, η κυβέρνηση χαίρει ακόμα της απεριόριστης υποστήριξης της κοινής γνώμης σε όλα τα θέματα. Κυρίως στην οικονομία και στα ζητήματα της καθημερινότητας γιατί δεν έχει ισχυρή, εποικοδομητική κι αποτελεσματική αντιπολίτευση, η οποία μέχρι στιγμής δείχνει ανίκανη να διαμορφώσει τον δικό της πολιτικό, πειστικό αντιπολιτευτικό λόγο. Ο μόνος τομέας στον οποίον φαίνεται ότι εμφανίζεται δυσφορία της κοινής γνώμης, και ιδίως των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας, είναι ο τομέας του μεταναστευτικού, ο οποίος επί του παρόντος αποτελεί την «αχίλλειο πτέρνα» της κυβερνητικής προσπάθειας.
Μολονότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστια προβλήματα στον εθνικό προσανατολισμό κι ορίζοντα της χώρας, κυρίως σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μας με την Τουρκία και το μεταναστευτικό, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τελικά θα κριθεί από την αποτελεσματικότητα της σε θέματα καθημερινότητας και οικονομίας. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο πρωθυπουργός, ο oποίος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των υπουργών του σε ότι αφορά ζητήματα όπως η εγκληματικότητα, οι δημόσιες συγκοινωνίες, η λειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων, η λειτουργία των νοσοκομείων και της δημόσιας υγείας. Πάνω απ’ όλα όμως η επιτυχία της κυβερνητικής προσπάθειας θα κριθεί από την βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης των ελλήνων και την αποτέλεσματικότητα της στην ανάκαμψη της οικονομίας και της προσέλκυσης επενδύσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συμβολική έναρξη των εργασιών στο χώρο του Ελληνικού αποτελεί ακόμα ένα αγκάθι το οποίο ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης προσπαθεί σκληρά να κόψει, να ξεριζώσει για να αυξήσει την κυβερνητική αξιοπιστία, κι εντέλει την αξιοπιστία της ίδιας της χώρας και της οικονομίας της.
Δύο παραμένουν οι μεγάλες προκλήσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Η πρώτη αφορά την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας που συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την προσέλκυση επενδύσεων, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, για την επανεκκίνηση της οικονομίας, για την αύξηση των εξαγωγών και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ο κίνδυνος που συνεχίζει να υπάρχει στην παγκόσμια σκηνή από το ενδεχόμενο μιας διεθνούς νέας ύφεσης που θα μπορούσε να αποβεί τροχοπέδη για την ελληνική ανάκαμψη. Δυστυχώς, η μεγάλη αύξηση του δημοσίου χρέους σε διεθνές επίπεδο, ιδίως μεταξύ των αναδυομένων χωρών, αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την οικονομία διεθνώς, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα στην τελευταία της έκθεση καίρια επισημαίνει.
Συγχρόνως, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, η οποία χρειάζεται μεγάλες κι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για να αυξήσει την εξαγωγική δύναμη των εγχώριων επιχειρήσεων, που αδυνατούν, όπως τα στοιχεία καταδεικνύουν, να παρακολουθήσουν τος διεθνείς εξελίξεις. Και παραμένουν εσωστρεφείς, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών και της κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 5% των 750000 επιχειρήσεων, που υπάρχουν στην Ελλάδα επιδεικνύουν κάποια εξωστρέφεια η κι εξαγωγική δραστηριότητα. Κι αυτό αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα όλων. Διότι χωρίς ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα, η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να ανακάμψει βιώσιμα.
Όλα αυτά ο ίδιος προσωπικά ο πρωθυπουργός το κατανοεί πλήρως. Κι είναι βέβαιο ότι θα επιχειρήσει να επιταχύνει την μεταρρυθμιστική προσπάθεια. Φτάνει να μπορούν να τον ακολουθήσουν οι κυβερνητικοί φορείς κι η δημόσια διοίκηση!
https://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2019/12/5.jpg960960smilionishttps://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.pngsmilionis2020-01-24 12:49:162020-05-22 11:27:02Οι μεγάλες προκλήσεις του 2020
Η σθεναρή στάση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης του για την προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας με κάθε κόστος, αποτελεί αναμφίβολα την πλέον ενδεδειγμένη εθνική γραμμή για την αντιμετώπιση των πολλών και δύσκολων προβλημάτων που προκαλεί η γειτονία μας με ένα επιθετικό, προκλητικό, και, δύσκολο να συνεννοηθεί κάποιος, καθεστώς της γείτονος Τουρκίας.
Εμείς οι Έλληνες είμαστε Υποχρεωμένοι να συμβιώσουμε με τους Τούρκους αλλά όχι με τους όρους που αυτοί θα θέτουν αλλά με τους όρους της καλής γειτονίας που δυστυχώς το καθεστώς Ερντογάν δεν σέβεται. Η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να επιβάλλει τους κανόνες της καλής γειτονίας με κάθε δυνατό τρόπο στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και με τη συνεργασία του διεθνούς παράγοντα ως θέμα όπως είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ΟΗΕ κι οι ΗΠΑ.
Στην διεθνή όμως πολιτική πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Δεν πρέπει να αγνοούμε το γεγονός ότι πολλά κράτη, όπως η Τουρκία, δεν συμπεριφέρονται ανάλογα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου. Και προτιμούν να επιβάλλουν, ή τουλάχιστον να επιχειρούν να επιβάλλουν, το δίκαιο του ισχυροτέρου. Γι’ αυτό η κυβέρνηση της Ελλάδος διαχρονικά πρέπει να έχει ως προτεραιότητα της την ισχύ της χώρας μας και των ενόπλων της δυνάμεων, ταυτόχρονα με την επίκληση του διεθνούς δικαίου.
Όμως για να είμαστε αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση των μεγάλων και ισχυρών προκλήσεων έναντι της χώρας μας και των εθνικών μας συμφερόντων, πρέπει να είμαστε πλήρως ενήμερη για τα πραγματικά προβλήματα που πολλές φορές εμείς οι ίδιοι με την αδιαφορία μας και την έλλειψη ρεαλιστικής προσεγγίσεις, έχουμε δημιουργήσει. Εδώ και χρόνια λέω και γράφω ότι το μείζον πρόβλημα της Ελλάδος, και έναντι της Τουρκίας, είναι το δημογραφικό. Δυστυχώς η Ελλάδα είναι μια χώρα της οποίας ο πληθυσμός μειώνεται σταδιακά και γυρνάει. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν θέλουμε να αντιληφθούμε και να την με το πείσουμε. Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Το 1960 οι Έλληνες ήταν 8,3 εκατ. κι οι Τούρκοι 27. Σήμερα είμαστε λιγότεροι από 11 εκατ, με συνεχή καθοδική τάση; Κι οι Τούρκοι 83. Κι αν αυτή η τάση συνεχιστεί σε μόλις 30 χρόνια κινδυνεύουμε να είμαστε μόλις 8 εκατ. κι οι γείτονες μας άνω των 100 εκατ. Κι ενώ το 1960 ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού πληθυσμού ήταν 31,5 έτη, τώρα είναι 46,5 έτη και το 2050 θα προσεγγίσει τα 55 έτη. Μια χώρα που ο πληθυσμός της μειώνεται διαρκώς και γερνάει, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ένα επιθετικό γείτονα που αυξάνεται ραγδαία πληθυσμιακά και διαθέτει νεανικό πληθυσμό. Για τον γράφοντα, και για κάθε λογικό άνθρωπο, το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει λοιπόν η χώρα είναι το δημογραφικό. Το λέμε αλλά κανείς δε δείχνει να ακούει σ’ αυτή τη χώρα που έχουμε βολευτεί σε μια λογική που δεν ταιριάζει με τις προκλήσεις της εποχής μας.
Λυπάμαι που το διαπιστώνω αλλά δυστυχώς η χώρα μας αυτοκτονεί. Με τα ίδια μας τα χέρια βγάζουμε τα μάτια μας. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε με τη δημογραφική συρρίκνωση του πληθυσμού να οδηγούμαστε σε μια καταστροφή του ελληνισμού. Ήρθε η ώρα να αντιδράσουμε. Να αντιδράσουμε αποφασιστικά και απόλυτα για την προστασία της πατρίδας μας και του ελληνισμού. Αυτό πρέπει να΄ναι το μέλημα κάθε Έλληνα πολίτη που σέβεται τον ρόλο του σε αυτήν την ιστορική χώρα η οποία αυτή τη στιγμή απειλείται από πολλές και μεγάλες απειλές. Ο κίνδυνος από την Τουρκία καθίσταται ακόμα μεγαλύτερος εξαιτίας του κινδύνου από την δημογραφική συρρίκνωση. Αυτό πρέπει να΄ναι μακράν το πρώτιστο μέλημα και της κυβέρνησης μας αλλά και των επόμενων κυβερνήσεων που θα προκύψουν από την βούληση του ελληνικού λαού.
https://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2019/12/FOTO.jpg419419smilionishttps://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.pngsmilionis2020-01-24 12:46:142020-05-22 11:27:02Η τουρκική πρόκληση και το δημογραφικό
Στην αρχή του 2020, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές σύνθετες και πολύ δύσκολες προκλήσεις. Η αυξανόμενη προκλητικότητα της Τουρκίας, η οποία έχει πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις μετά την αλλαγή κυβέρνησης στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2019, έχει εκ των πραγμάτων φέρει σε δύσκολη θέση την χώρα μας και την προσπάθεια που καταβάλλει κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να ανασυγκρότησει και να αναγέννησει την Ελλάδα.
Εκ των πραγμάτων, το νέο σύστημα που επικρατεί στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, εξαιτίας της προκλητικότητας του καθεστώτος Ερντογάν, οδηγεί μοιραία σε μια πολύ δύσκολη νέα πραγματικότητα για την Ελλάδα και την κυβέρνηση της. Όμως η αποφασιστικότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη και των συνεργατών του, αναδεικνύει την βούληση της Ελλάδος να μην αποδεχθεί τετελεσμένα και να σταματήσει την τακτική του κατευνασμού που ακολουθούσαν μέχρι πρόσφατα όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Με σκληρή δουλειά, με σοβαρότητα, με υπευθυνότητα και με σχέδιο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αποδεικνύει στην πράξη ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει στην επιθετικότητα της Τουρκίας να οδηγήσει σε συρρίκνωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Αντιθέτως, όπως όλα δείχνουν, η στάση της Αθήνας είναι περισσότερο υπεύθυνη από οποτεδήποτε άλλοτε στο παρελθόν. Ακόμα και στις δυσκολίες που δημιουργούν σύνθετες, κι ενδεχομένως ανοίκειες, καταστάσεις, όπως η μη πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης στην διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη, ο κ. Μητσοτάκης δείχνει ότι κατορθώνει να τις αντιμετωπίζει με έξυπνες ενέργειες, όπως η πρόσκληση του στρατάρχη Χαφτάρ στην Αθήνα, που σφυρηλατεί νέες συμμαχίες, αρκετά ισχυρές να αντιστρατευθούν τις αθέμιτες επιδιώξεις της Άγκυρας στην ευρύτερη περιοχή.
Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές. Η κατάσταση δεν είναι εύκολη. Κι η ένταση στην περιοχή δυστυχώς επηρεάζει και το μεγάλο στόχο της κυβέρνησης και της χώρας που δεν είναι άλλος από την ανάκαμψη της οικονομίας και από την ευημερία του ελληνικού λαού. Είναι αναμφίβολο ότι η σύγκρουση με την Άγκυρα μοιραία επηρεάζει και τις προοπτικές προσέλκυσης επενδύσεων από το εξωτερικό καθώς επίσης και κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας όπως είναι ενδεχομένως ο τουρισμός και η ναυτιλία.
Ας μην ξεχνάμε ότι εκ των πραγμάτων η αναστάτωση που επικρατεί στα θέματα της εξωτερικής μας πολιτικής, απαιτεί την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ενισχύσουμε τους εξοπλισμούς. Και αυτό ισοδυναμεί με αυξημένο οικονομικό κόστους για μια Ελλάδα, που μόλις τώρα βγαίνει απ’ τη χρεοκοπία και πολύ δύσκολα μπορεί να ανταπεξέλθει.
Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση με το γενναίο σχέδιο αναβάθμισης των F 16 και των Μιράζ έχει προχωρήσει σε μια αλλαγή στο σκεπτικό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια σχετικά με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Για πρώτη φορά από το 2010 υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο για την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας, μέσω ευρύτατου προγράμματος επανεξοπλισμού των ενόπλων μας δυνάμεων.
Και όλα αυτά σε μια εποχή κατά την οποία διαφαίνεται ότι οικονομία μας βρίσκεται σε διαδικασία ανάκαμψης. Μην ξεχνάμε ότι το Χρηματιστηριο Αξιών Αθηνών ήταν το χρηματιστήριο με τη μεγαλύτερη απόδοση κατά τη διάρκεια του 2019. Ενώ η κυβέρνηση προχώρα δυναμικά την μεγάλη αλλαγή που πρέπει να γίνει και που δεν είναι άλλη από την Φορολογική μεταρρύθμιση και την αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του κράτους και της Δημόσιας διοίκησης.
Ταυτόχρονα με την μεγάλη μεταρρύθμιση στο συνταξιοδοτικό, γίνονται πιο ρεαλιστικές οι συνθήκες για την λειτουργία του συνταξιοδοτικού μας συστήματος και πιο βιώσιμα τα ασφαλιστικά μας ταμεία. Συγχρόνως, η οικονομία δείχνει σημάδια ανάκαμψης, όπως καταδεικνύουν και οι μεγάλες υποχωρήσεις στα επιτόκια των ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου. Ήδη, η συμβολική έναρξη των εργασιών στο ελληνικό που θα αποτελέσει την μεγαλύτερη επένδυση της χώρας των τελευταίων ετών είναι πρώτο θυρών. Η έναρξη αυτού του έργου θα δώσει το έναυσμα για την προσέλκυση και νέων επενδύσεων από την κυβέρνηση της δες Δημοκρατίας. Παρά τα προβλήματα που όντως παραμένουν στην οικονομία, η χώρα έχει γυρίσει σελίδα. Μπορούμε πλέον υπεύθυνα να πούμε ότι, παρά το γεγονός οτι δεν ξεφύγαμε εντελώς από τους σκοπέλους, βρισκόμαστε σε διαδικασία εξόδου από την κρίση της τελευταίας δεκαετίας.
Τα μόνα εμπόδια σε αυτή τη διαδικασία της αναγέννησης ελληνικής οικονομίας, δεν μπορεί να είναι αλλά από την από το ενδεχόμενο μιας διεθνούς ύφεσης, η οποία όμως δεν φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα, και φυσικά από την ανάγκη να υπηρετήσουμε το μεγάλο πρόγραμμα επανεξοπλισμού τον οποίο μιλάμε. Όμως η άποψη της κυβέρνησης είναι ότι το δίλημμα «κανόνια η βούτυρο» είναι ψευδοδίλημμα. Στην πραγματικότητα. η Ελλάδα έχει τη δύναμη και την ικανότητα να προχωρήσει σε μια ταυτόχρονη ενίσχυση της εθνικής άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής παράλληλα με την ενίσχυση της οικονομίας της και του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών, που έχουν υποφέρει τα πάνδεινα την τελευταία δεκαετία.
https://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2019/12/4.jpg13631363smilionishttps://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.pngsmilionis2020-01-24 12:41:412020-05-22 11:27:02Η μεγάλη ανατροπή του 2020!
Το χρονίζον πρόβλημα διαχείρισης απορριμμάτων του Νομού Αττικής μέχρι στιγμής αντιμετωπίζεται εμβαλωματικά με παροδικού χαρακτήρα μέτρα, που δυστυχώς τείνουν να γίνουν μόνιμα ελλείψει μακρόπνοου σχεδιασμού. Με αυτό τον τρόπο επιβαρύνονται συνεχώς περιοχές που παραδοσιακά αποτελούν αποδέκτες απορριμμάτων, συντείνοντας έτσι στη περαιτέρω υποβάθμισή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του ΧΥΤΑ Φυλής η παράταση λειτουργίας του οποίου, ελλείψει άμεσα διαθέσιμων εναλλακτικών και λόγω της αβελτηρίας της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει έγκαιρα στην ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, έχει δικαίως εξοργίσει τις τοπικές κοινωνίες. Ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Β΄ Αθηνών με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος, με ερώτησή του στους αρμόδιους Υπουργούς, ζητά να πληροφορηθεί αν όντως αληθεύει ότι o ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια, αλλά και σε τι ενέργειες σκοπεύουν να προβούν για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα.
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Θέμα: «Λειτουργία ΧΥΤΑ Φυλής»
Εξόχως προβληματική διαχρονικά αναδεικνύεται η υπόθεση της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής και της διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική γενικότερα. Μόλις φέτος τον Απρίλιο, ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως τότε, είχε κάνει λόγο για υγειονομική βόμβα και για άθλια, θλιβερή εικόνα της χώρας στο συγκεκριμένο μέτωπο. Τη σκυτάλη παρέλαβε ο νυν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπου, σε αυτοψία που πραγματοποίησε τον περασμένο Αύγουστο συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων, διαπίστωσε αυτό που όλοι οι γύρω κάτοικοι γνωρίζουν εδώ και καιρό: ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής έχει κορεστεί. Με την 248/2019 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής, και συνεπεία του γεγονότος ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε μεριμνήσει για την έγκαιρη ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, πρακτικά αποφασίστηκε η επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής ώστε να χωρέσει επιπλέον 4 εκατομμύρια τόνους απορρίμματα, ενώ αντιθέτως, ο ισχύον Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής που κυρώθηκε το 2016, προβλέπει την σταδιακή παύση λειτουργίας του και την αποκατάσταση του χώρου. Σύμφωνα δε με δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, αθροιστικά μπορούμε να μιλάμε για παράταση ζωής του ΧΥΤΑ Φυλής καλώς εχόντων των πραγμάτων για ένα έτος, ενώ η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής αναφέρει ότι με βάση ρεαλιστικά σενάρια, δεν εκτιμάται ότι θα έχει πραγματοποιηθεί κάποια μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων εντός των προσεχών 2 – 3 ετών. Φέρεται δηλαδή να δημιουργείται κενό τουλάχιστον ενός έτους κατά τη μεταβατική περίοδο όπως ονομάζεται. Επιπλέον, οι δήμαρχοι δυτικού τομέα Αθηνών, με κοινή τους ανακοίνωση ζητούν, μεταξύ άλλων, την ανάκληση της επίμαχης απόφασης και τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών.
Δεδομένου ότι, το θέμα του ΧΥΤΑ Φυλής έχει αναδειχθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας προεκλογικά και έχει ήδη απασχολήσει τον αρμόδιο υπουργό, Δεδομένου ότι, η δυτική Αθήνα αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων ολόκληρης της Αττικής, Δεδομένου ότι, σύσσωμη η τοπική αυτοδιοίκηση του δυτικού τομέα της Αθήνας έχει ταχθεί ενάντια στις δρομολογούμενες από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής εξελίξεις,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί: Αληθεύει ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια; Σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα;
https://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.png00smilionishttps://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.pngsmilionis2020-01-21 14:21:092020-05-22 11:27:02ΧΥΤΑ Φυλής: Μια βραδυφλεγής υγειονομική βόμβα
https://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/snapshot-ολομέλειας-21-01-20.png6901884smilionishttps://yiannisloverdos.gr/wp-content/uploads/2020/01/Screenshot_2019-10-29-Γιάννης-Λοβέρδος-Αρχική-σελίδα-a-300x111-1.pngsmilionis2020-01-21 13:16:132020-05-22 11:27:02Ψήφιση Ν-Σ Υπ. Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση
Οι μεγάλες προκλήσεις του 2020
Μετά την συμπλήρωση έξι μηνών από τότε που ανέλαβε την εξουσία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα και ένα εξίσου μεγάλο μειονέκτημα. Δεν έχει ισχυρή αντιπολίτευση. Ο ΣυΡιζΑ, έξι μήνες μετά τις εκλογές της 7 Ιουλίου, αδυνατεί ακόμα να βρει το δρόμο του και να καθορίσει μια αντιπολιτευτική ατζέντα που να είναι ικανή να τον καταστήσει ισχυρό πόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Όπως το πολιτικό μας σύστημα αλλά και το Σύνταγμα της χώρας επιτάσσουν. Αυτό είναι καθοριστικό για την πορεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς της επιτρέπει να θέτει προνομιακά την δική της πολιτική ατζέντα. Και να ασκεί το κυβερνητικό της έργο, χωρίς παρεμπόδιση από την αντιπολίτευση. Παρόλα αυτά είναι και μειονέκτημα διότι μοιραία της δημιουργεί μία αίσθηση αλαζονείας ότι κυβερνά δίχως ουσιαστικό έλεγχο από μια αδύναμη αντιπολίτευση. Και αυτό είναι κακό, ελάττωμα για τη λειτουργία του κοινοβουλευτικού συστήματος και της δημοκρατίας μας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ έχουν περάσει έξι μήνες από τότε που ανέλαβε την κυβέρνηση της Ελλάδος, ο μήνας του μέλιτος, δηλαδή η περίοδος της ανοχής της κοινής γνώμης προς τις κυβερνητικές προσπάθειες, θα έπρεπε να είχε τελειώσει, αυτό δεν ισχύει. Όπως καταδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις, η κυβέρνηση χαίρει ακόμα της απεριόριστης υποστήριξης της κοινής γνώμης σε όλα τα θέματα. Κυρίως στην οικονομία και στα ζητήματα της καθημερινότητας γιατί δεν έχει ισχυρή, εποικοδομητική κι αποτελεσματική αντιπολίτευση, η οποία μέχρι στιγμής δείχνει ανίκανη να διαμορφώσει τον δικό της πολιτικό, πειστικό αντιπολιτευτικό λόγο. Ο μόνος τομέας στον οποίον φαίνεται ότι εμφανίζεται δυσφορία της κοινής γνώμης, και ιδίως των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας, είναι ο τομέας του μεταναστευτικού, ο οποίος επί του παρόντος αποτελεί την «αχίλλειο πτέρνα» της κυβερνητικής προσπάθειας.
Μολονότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστια προβλήματα στον εθνικό προσανατολισμό κι ορίζοντα της χώρας, κυρίως σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μας με την Τουρκία και το μεταναστευτικό, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τελικά θα κριθεί από την αποτελεσματικότητα της σε θέματα καθημερινότητας και οικονομίας. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο πρωθυπουργός, ο oποίος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των υπουργών του σε ότι αφορά ζητήματα όπως η εγκληματικότητα, οι δημόσιες συγκοινωνίες, η λειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων, η λειτουργία των νοσοκομείων και της δημόσιας υγείας. Πάνω απ’ όλα όμως η επιτυχία της κυβερνητικής προσπάθειας θα κριθεί από την βελτίωση του επιπέδου διαβίωσης των ελλήνων και την αποτέλεσματικότητα της στην ανάκαμψη της οικονομίας και της προσέλκυσης επενδύσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συμβολική έναρξη των εργασιών στο χώρο του Ελληνικού αποτελεί ακόμα ένα αγκάθι το οποίο ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης προσπαθεί σκληρά να κόψει, να ξεριζώσει για να αυξήσει την κυβερνητική αξιοπιστία, κι εντέλει την αξιοπιστία της ίδιας της χώρας και της οικονομίας της.
Δύο παραμένουν οι μεγάλες προκλήσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Η πρώτη αφορά την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας που συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την προσέλκυση επενδύσεων, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, για την επανεκκίνηση της οικονομίας, για την αύξηση των εξαγωγών και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Ο δεύτερος λόγος είναι ο κίνδυνος που συνεχίζει να υπάρχει στην παγκόσμια σκηνή από το ενδεχόμενο μιας διεθνούς νέας ύφεσης που θα μπορούσε να αποβεί τροχοπέδη για την ελληνική ανάκαμψη. Δυστυχώς, η μεγάλη αύξηση του δημοσίου χρέους σε διεθνές επίπεδο, ιδίως μεταξύ των αναδυομένων χωρών, αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την οικονομία διεθνώς, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα στην τελευταία της έκθεση καίρια επισημαίνει.
Συγχρόνως, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, η οποία χρειάζεται μεγάλες κι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις για να αυξήσει την εξαγωγική δύναμη των εγχώριων επιχειρήσεων, που αδυνατούν, όπως τα στοιχεία καταδεικνύουν, να παρακολουθήσουν τος διεθνείς εξελίξεις. Και παραμένουν εσωστρεφείς, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών και της κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 5% των 750000 επιχειρήσεων, που υπάρχουν στην Ελλάδα επιδεικνύουν κάποια εξωστρέφεια η κι εξαγωγική δραστηριότητα. Κι αυτό αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα όλων. Διότι χωρίς ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα, η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να ανακάμψει βιώσιμα.
Όλα αυτά ο ίδιος προσωπικά ο πρωθυπουργός το κατανοεί πλήρως. Κι είναι βέβαιο ότι θα επιχειρήσει να επιταχύνει την μεταρρυθμιστική προσπάθεια. Φτάνει να μπορούν να τον ακολουθήσουν οι κυβερνητικοί φορείς κι η δημόσια διοίκηση!
Πηγή: http://marketnews.gr/article/2454331/oi-megales-proklhseis-tou-2020
Η τουρκική πρόκληση και το δημογραφικό
Η σθεναρή στάση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης του για την προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας με κάθε κόστος, αποτελεί αναμφίβολα την πλέον ενδεδειγμένη εθνική γραμμή για την αντιμετώπιση των πολλών και δύσκολων προβλημάτων που προκαλεί η γειτονία μας με ένα επιθετικό, προκλητικό, και, δύσκολο να συνεννοηθεί κάποιος, καθεστώς της γείτονος Τουρκίας.
Εμείς οι Έλληνες είμαστε Υποχρεωμένοι να συμβιώσουμε με τους Τούρκους αλλά όχι με τους όρους που αυτοί θα θέτουν αλλά με τους όρους της καλής γειτονίας που δυστυχώς το καθεστώς Ερντογάν δεν σέβεται. Η ελληνική κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να επιβάλλει τους κανόνες της καλής γειτονίας με κάθε δυνατό τρόπο στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και με τη συνεργασία του διεθνούς παράγοντα ως θέμα όπως είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ΟΗΕ κι οι ΗΠΑ.
Στην διεθνή όμως πολιτική πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Δεν πρέπει να αγνοούμε το γεγονός ότι πολλά κράτη, όπως η Τουρκία, δεν συμπεριφέρονται ανάλογα με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου. Και προτιμούν να επιβάλλουν, ή τουλάχιστον να επιχειρούν να επιβάλλουν, το δίκαιο του ισχυροτέρου. Γι’ αυτό η κυβέρνηση της Ελλάδος διαχρονικά πρέπει να έχει ως προτεραιότητα της την ισχύ της χώρας μας και των ενόπλων της δυνάμεων, ταυτόχρονα με την επίκληση του διεθνούς δικαίου.
Όμως για να είμαστε αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση των μεγάλων και ισχυρών προκλήσεων έναντι της χώρας μας και των εθνικών μας συμφερόντων, πρέπει να είμαστε πλήρως ενήμερη για τα πραγματικά προβλήματα που πολλές φορές εμείς οι ίδιοι με την αδιαφορία μας και την έλλειψη ρεαλιστικής προσεγγίσεις, έχουμε δημιουργήσει. Εδώ και χρόνια λέω και γράφω ότι το μείζον πρόβλημα της Ελλάδος, και έναντι της Τουρκίας, είναι το δημογραφικό. Δυστυχώς η Ελλάδα είναι μια χώρα της οποίας ο πληθυσμός μειώνεται σταδιακά και γυρνάει. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που δεν θέλουμε να αντιληφθούμε και να την με το πείσουμε. Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Το 1960 οι Έλληνες ήταν 8,3 εκατ. κι οι Τούρκοι 27. Σήμερα είμαστε λιγότεροι από 11 εκατ, με συνεχή καθοδική τάση; Κι οι Τούρκοι 83. Κι αν αυτή η τάση συνεχιστεί σε μόλις 30 χρόνια κινδυνεύουμε να είμαστε μόλις 8 εκατ. κι οι γείτονες μας άνω των 100 εκατ. Κι ενώ το 1960 ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού πληθυσμού ήταν 31,5 έτη, τώρα είναι 46,5 έτη και το 2050 θα προσεγγίσει τα 55 έτη. Μια χώρα που ο πληθυσμός της μειώνεται διαρκώς και γερνάει, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ένα επιθετικό γείτονα που αυξάνεται ραγδαία πληθυσμιακά και διαθέτει νεανικό πληθυσμό. Για τον γράφοντα, και για κάθε λογικό άνθρωπο, το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει λοιπόν η χώρα είναι το δημογραφικό. Το λέμε αλλά κανείς δε δείχνει να ακούει σ’ αυτή τη χώρα που έχουμε βολευτεί σε μια λογική που δεν ταιριάζει με τις προκλήσεις της εποχής μας.
Λυπάμαι που το διαπιστώνω αλλά δυστυχώς η χώρα μας αυτοκτονεί. Με τα ίδια μας τα χέρια βγάζουμε τα μάτια μας. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε με τη δημογραφική συρρίκνωση του πληθυσμού να οδηγούμαστε σε μια καταστροφή του ελληνισμού. Ήρθε η ώρα να αντιδράσουμε. Να αντιδράσουμε αποφασιστικά και απόλυτα για την προστασία της πατρίδας μας και του ελληνισμού. Αυτό πρέπει να΄ναι το μέλημα κάθε Έλληνα πολίτη που σέβεται τον ρόλο του σε αυτήν την ιστορική χώρα η οποία αυτή τη στιγμή απειλείται από πολλές και μεγάλες απειλές. Ο κίνδυνος από την Τουρκία καθίσταται ακόμα μεγαλύτερος εξαιτίας του κινδύνου από την δημογραφική συρρίκνωση. Αυτό πρέπει να΄ναι μακράν το πρώτιστο μέλημα και της κυβέρνησης μας αλλά και των επόμενων κυβερνήσεων που θα προκύψουν από την βούληση του ελληνικού λαού.
πηγή: http://marketnews.gr/article/2454458/h-tourkiki-proklhsh-kai-to-dhmografiko
Η μεγάλη ανατροπή του 2020!
Στην αρχή του 2020, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές σύνθετες και πολύ δύσκολες προκλήσεις. Η αυξανόμενη προκλητικότητα της Τουρκίας, η οποία έχει πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις μετά την αλλαγή κυβέρνησης στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2019, έχει εκ των πραγμάτων φέρει σε δύσκολη θέση την χώρα μας και την προσπάθεια που καταβάλλει κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να ανασυγκρότησει και να αναγέννησει την Ελλάδα.
Εκ των πραγμάτων, το νέο σύστημα που επικρατεί στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, εξαιτίας της προκλητικότητας του καθεστώτος Ερντογάν, οδηγεί μοιραία σε μια πολύ δύσκολη νέα πραγματικότητα για την Ελλάδα και την κυβέρνηση της. Όμως η αποφασιστικότητα του Κυριάκου Μητσοτάκη και των συνεργατών του, αναδεικνύει την βούληση της Ελλάδος να μην αποδεχθεί τετελεσμένα και να σταματήσει την τακτική του κατευνασμού που ακολουθούσαν μέχρι πρόσφατα όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Με σκληρή δουλειά, με σοβαρότητα, με υπευθυνότητα και με σχέδιο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αποδεικνύει στην πράξη ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει στην επιθετικότητα της Τουρκίας να οδηγήσει σε συρρίκνωση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Αντιθέτως, όπως όλα δείχνουν, η στάση της Αθήνας είναι περισσότερο υπεύθυνη από οποτεδήποτε άλλοτε στο παρελθόν. Ακόμα και στις δυσκολίες που δημιουργούν σύνθετες, κι ενδεχομένως ανοίκειες, καταστάσεις, όπως η μη πρόσκληση της ελληνικής κυβέρνησης στην διάσκεψη του Βερολίνου για τη Λιβύη, ο κ. Μητσοτάκης δείχνει ότι κατορθώνει να τις αντιμετωπίζει με έξυπνες ενέργειες, όπως η πρόσκληση του στρατάρχη Χαφτάρ στην Αθήνα, που σφυρηλατεί νέες συμμαχίες, αρκετά ισχυρές να αντιστρατευθούν τις αθέμιτες επιδιώξεις της Άγκυρας στην ευρύτερη περιοχή.
Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές. Η κατάσταση δεν είναι εύκολη. Κι η ένταση στην περιοχή δυστυχώς επηρεάζει και το μεγάλο στόχο της κυβέρνησης και της χώρας που δεν είναι άλλος από την ανάκαμψη της οικονομίας και από την ευημερία του ελληνικού λαού. Είναι αναμφίβολο ότι η σύγκρουση με την Άγκυρα μοιραία επηρεάζει και τις προοπτικές προσέλκυσης επενδύσεων από το εξωτερικό καθώς επίσης και κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας όπως είναι ενδεχομένως ο τουρισμός και η ναυτιλία.
Ας μην ξεχνάμε ότι εκ των πραγμάτων η αναστάτωση που επικρατεί στα θέματα της εξωτερικής μας πολιτικής, απαιτεί την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ενισχύσουμε τους εξοπλισμούς. Και αυτό ισοδυναμεί με αυξημένο οικονομικό κόστους για μια Ελλάδα, που μόλις τώρα βγαίνει απ’ τη χρεοκοπία και πολύ δύσκολα μπορεί να ανταπεξέλθει.
Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση με το γενναίο σχέδιο αναβάθμισης των F 16 και των Μιράζ έχει προχωρήσει σε μια αλλαγή στο σκεπτικό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια σχετικά με τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Για πρώτη φορά από το 2010 υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο για την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας, μέσω ευρύτατου προγράμματος επανεξοπλισμού των ενόπλων μας δυνάμεων.
Και όλα αυτά σε μια εποχή κατά την οποία διαφαίνεται ότι οικονομία μας βρίσκεται σε διαδικασία ανάκαμψης. Μην ξεχνάμε ότι το Χρηματιστηριο Αξιών Αθηνών ήταν το χρηματιστήριο με τη μεγαλύτερη απόδοση κατά τη διάρκεια του 2019. Ενώ η κυβέρνηση προχώρα δυναμικά την μεγάλη αλλαγή που πρέπει να γίνει και που δεν είναι άλλη από την Φορολογική μεταρρύθμιση και την αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του κράτους και της Δημόσιας διοίκησης.
Ταυτόχρονα με την μεγάλη μεταρρύθμιση στο συνταξιοδοτικό, γίνονται πιο ρεαλιστικές οι συνθήκες για την λειτουργία του συνταξιοδοτικού μας συστήματος και πιο βιώσιμα τα ασφαλιστικά μας ταμεία. Συγχρόνως, η οικονομία δείχνει σημάδια ανάκαμψης, όπως καταδεικνύουν και οι μεγάλες υποχωρήσεις στα επιτόκια των ομολόγων του ελληνικού Δημοσίου. Ήδη, η συμβολική έναρξη των εργασιών στο ελληνικό που θα αποτελέσει την μεγαλύτερη επένδυση της χώρας των τελευταίων ετών είναι πρώτο θυρών. Η έναρξη αυτού του έργου θα δώσει το έναυσμα για την προσέλκυση και νέων επενδύσεων από την κυβέρνηση της δες Δημοκρατίας. Παρά τα προβλήματα που όντως παραμένουν στην οικονομία, η χώρα έχει γυρίσει σελίδα. Μπορούμε πλέον υπεύθυνα να πούμε ότι, παρά το γεγονός οτι δεν ξεφύγαμε εντελώς από τους σκοπέλους, βρισκόμαστε σε διαδικασία εξόδου από την κρίση της τελευταίας δεκαετίας.
Τα μόνα εμπόδια σε αυτή τη διαδικασία της αναγέννησης ελληνικής οικονομίας, δεν μπορεί να είναι αλλά από την από το ενδεχόμενο μιας διεθνούς ύφεσης, η οποία όμως δεν φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα, και φυσικά από την ανάγκη να υπηρετήσουμε το μεγάλο πρόγραμμα επανεξοπλισμού τον οποίο μιλάμε. Όμως η άποψη της κυβέρνησης είναι ότι το δίλημμα «κανόνια η βούτυρο» είναι ψευδοδίλημμα. Στην πραγματικότητα. η Ελλάδα έχει τη δύναμη και την ικανότητα να προχωρήσει σε μια ταυτόχρονη ενίσχυση της εθνικής άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής παράλληλα με την ενίσχυση της οικονομίας της και του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών, που έχουν υποφέρει τα πάνδεινα την τελευταία δεκαετία.
πηγή: http://marketnews.gr/article/2454579/h-megalh-anatroph-tou-2020
Σ/Ν του Υπ. Εσωτερικών «Εκλογή Βουλευτών»
ΧΥΤΑ Φυλής: Μια βραδυφλεγής υγειονομική βόμβα
Το χρονίζον πρόβλημα διαχείρισης απορριμμάτων του Νομού Αττικής μέχρι στιγμής αντιμετωπίζεται εμβαλωματικά με παροδικού χαρακτήρα μέτρα, που δυστυχώς τείνουν να γίνουν μόνιμα ελλείψει μακρόπνοου σχεδιασμού. Με αυτό τον τρόπο επιβαρύνονται συνεχώς περιοχές που παραδοσιακά αποτελούν αποδέκτες απορριμμάτων, συντείνοντας έτσι στη περαιτέρω υποβάθμισή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του ΧΥΤΑ Φυλής η παράταση λειτουργίας του οποίου, ελλείψει άμεσα διαθέσιμων εναλλακτικών και λόγω της αβελτηρίας της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει έγκαιρα στην ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, έχει δικαίως εξοργίσει τις τοπικές κοινωνίες. Ο βουλευτής Δυτικού Τομέα της Β΄ Αθηνών με τη ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος, με ερώτησή του στους αρμόδιους Υπουργούς, ζητά να πληροφορηθεί αν όντως αληθεύει ότι o ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια, αλλά και σε τι ενέργειες σκοπεύουν να προβούν για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα.
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Θέμα: «Λειτουργία ΧΥΤΑ Φυλής»
Εξόχως προβληματική διαχρονικά αναδεικνύεται η υπόθεση της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Φυλής και της διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική γενικότερα. Μόλις φέτος τον Απρίλιο, ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως τότε, είχε κάνει λόγο για υγειονομική βόμβα και για άθλια, θλιβερή εικόνα της χώρας στο συγκεκριμένο μέτωπο. Τη σκυτάλη παρέλαβε ο νυν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπου, σε αυτοψία που πραγματοποίησε τον περασμένο Αύγουστο συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων, διαπίστωσε αυτό που όλοι οι γύρω κάτοικοι γνωρίζουν εδώ και καιρό: ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής έχει κορεστεί. Με την 248/2019 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής, και συνεπεία του γεγονότος ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε μεριμνήσει για την έγκαιρη ωρίμανση των έργων επεξεργασίας αποβλήτων, αλλά και άλλων δράσεων που έχουν ως στόχο τη μείωση των αποβλήτων που διατίθενται προς τελική επεξεργασία, πρακτικά αποφασίστηκε η επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής ώστε να χωρέσει επιπλέον 4 εκατομμύρια τόνους απορρίμματα, ενώ αντιθέτως, ο ισχύον Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Αττικής που κυρώθηκε το 2016, προβλέπει την σταδιακή παύση λειτουργίας του και την αποκατάσταση του χώρου. Σύμφωνα δε με δηλώσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, αθροιστικά μπορούμε να μιλάμε για παράταση ζωής του ΧΥΤΑ Φυλής καλώς εχόντων των πραγμάτων για ένα έτος, ενώ η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής αναφέρει ότι με βάση ρεαλιστικά σενάρια, δεν εκτιμάται ότι θα έχει πραγματοποιηθεί κάποια μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων εντός των προσεχών 2 – 3 ετών. Φέρεται δηλαδή να δημιουργείται κενό τουλάχιστον ενός έτους κατά τη μεταβατική περίοδο όπως ονομάζεται. Επιπλέον, οι δήμαρχοι δυτικού τομέα Αθηνών, με κοινή τους ανακοίνωση ζητούν, μεταξύ άλλων, την ανάκληση της επίμαχης απόφασης και τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών.
Δεδομένου ότι, το θέμα του ΧΥΤΑ Φυλής έχει αναδειχθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας προεκλογικά και έχει ήδη απασχολήσει τον αρμόδιο υπουργό,
Δεδομένου ότι, η δυτική Αθήνα αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων ολόκληρης της Αττικής,
Δεδομένου ότι, σύσσωμη η τοπική αυτοδιοίκηση του δυτικού τομέα της Αθήνας έχει ταχθεί ενάντια στις δρομολογούμενες από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Ν. Αττικής εξελίξεις,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Αληθεύει ότι ο ΧΥΤΑ Φυλής δε θα κλείσει, αλλά αντιθέτως θα επεκταθεί ώστε να λειτουργήσει τουλάχιστον για άλλα δύο χρόνια;
Σε τι ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για τη δίκαιη κατανομή των περιβαλλοντικών βαρών της Αττικής, ώστε να μην επωμίζεται μονίμως το σχετικό βάρος η δυτική Αθήνα;
Ψήφιση Ν-Σ Υπ. Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση