Η κοινωνία γυρνά την πλάτη της στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας που ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής την περασμένη Πέμπτη, ήταν μοιραίο να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις μεταξύ των συνδικαλιστών αλλά και των κομμάτων της αριστεράς. Η δημόσια εκπαίδευση υπήρξε πάντα πηγή έντονης αντιπαράθεσης ανάμεσα στα κόμματα για ιδεολογικούς και πολιτικούς λόγους. Ενδεχομένως πιο έντονης και από την οικονομία. Πολύ φοβάμαι όμως ότι η στάση των συνδικαλιστών και των κομμάτων της αντιπολίτευσης επικεντρώθηκε περισσότερο στην εισαγωγή της αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς και λιγότερο στην ουσία το θεμάτων που αφορούν τη δημόσια εκπαίδευση. Δηλαδή στην καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών και των επόμενων γενεών.

Όπως επεσήμανα και στην ομιλία μου από βήματος της Βουλής, η αριστερά είχε κατορθώσει επί σειράν ετών, τουλάχιστον από την μεταπολίτευση το 1974 και μετά, να επιβάλλει την δική της ατζέντα στην εκπαίδευση. Και γενικότερα στην δημόσια παιδεία. Περίπου 50 χρόνια μετά, η κατάσταση όχι μόνον δεν έχει γίνει καλύτερη αλλά πολύ φοβάμαι ότι έχει γίνει χειρότερη. Το δημόσιο σύστημα δεν έχει βελτιωθεί τόσο ώστε να παράγει καλύτερους μαθητές, πιο μορφωμένους, πιο προικισμένους, πιο πετυχημένους. Ανάλογα με τις εξελίξεις που έχουν διαμορφωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντίθετα, όπως καταδεικνύουν η παγκόσμια λίστα την παγκόσμιες λίστες αξιολόγησης, ο μέσος έλληνας μαθητής δεν πηγαίνει καλά στην κατανόηση κειμένου ή στις βασικές επιστημονικές, μαθηματικές, φυσικές γνώσεις. Στην αξιολόγηση της Πίζας είμαστε ουραγός. Όπως ουραγοί είναι και τα ελληνικά πανεπιστήμια στις παγκόσμιες λίστες αξιολόγησης, όπως αυτή της Σαγκάης.

Ασφαλώς και το 1974 υπήρχε η ανάγκη της φιλελευθεροποίησης της εκπαίδευσης. Όμως η επιβολή των αριστερών αντιλήψεων, που έκτοτε λειτουργεί από αναχρονιστικά έως και αντιδραστικά, οδήγησαν όχι στην ενίσχυση της αριστείας και στην ανάδειξη της καλύτερης εκπαίδευσης αλλά δυστυχώς στην ισοπέδωση. Βλέπουμε μαθητές που δεν έχουν καν τις στοιχειώδεις γνώσεις. Δεν ξέρουν ούτε να γράψουν ελληνικά ούτε διαθέτουν επαρκείς γνώσεις ιστορίας, μαθηματικών, φυσικής, γεωγραφίας. Η ισοπέδωση, που έφτασε σε ακραία επίπεδα με τις καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων και τον άκρατο συνδικαλισμό, οδήγησε στην υποβάθμιση. Στην άγνοια, στην αγραμματοσύνη, στην έλλειψη μόρφωσης. Πρέπει επιτέλους να το παραδεχτούμε. Το εκπαιδευτικό σύστημα της μεταπολίτευσης απέτυχε. Και σ’ αυτό φέρουμε όλοι ευθύνη. Κυρίως όμως η αριστερά και οι συνδικαλιστές.

Παρακολουθώντας όμως την συζήτηση που έγινε εις μάκρος στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο, αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι η ένδεια των επιχειρημάτων της αντιπολίτευσης, κι ιδίως του ΣυΡιζΑ που ως αξιωματική αντιπολίτευση θα έπρεπε να είναι πολύ πιο καίριος στην ανάπτυξη των απόψεων του. Να συμφωνήσω ότι το νομοσχέδιο που επέβαλε η ηγεσία του υπουργείου παιδείας δεν αποτελεί μία συγκλονιστική μεταρρύθμιση. Κατά την γνώμη μου εμπεριέχει σημαντικές διατάξεις, που εάν εφαρμοστούν επιτυχώς, θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της δημόσιας, και όχι μόνο, εκπαίδευσης. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που ενισχύουν την αριστεία και την εισαγωγή ξενόγλωσσων τμημάτων στα πανεπιστήμια μας. Αλλά η αξιωματική αντιπολίτευση για μια ακόμη φορά υπήρξε κατώτερη των περιστάσεων. Έχω πλέον την βάσιμη εντύπωση ότι ο κόσμος δεν ακούει πλέον τον ΣυΡιζΑ και τον ηγέτη του, τον Αλέξη Τσίπρα. Η κοινωνία τους έχει γυρίσει την πλάτη διότι η αριστερά σήμερα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.

Ο ΣυΡιζΑ και ο ηγέτης του μάταια επιχειρούν να βρουν τον βηματισμό τους και να αναπτύξουν με επιτυχία τον αντιπολιτευτικό τους λόγο. Κι αυτό μας ενδιαφέρει όλους πολύ. Διότι το κοινοβουλευτικό μας σύστημα απαιτεί ισχυρή αντιπολίτευση. Ιδίως αξιωματική. Μόνον έτσι θα μπορεί και η κυβέρνηση να γίνεται καλύτερη και να μην παρασύρεται από την αλαζονεία που μοιραία αναπτύσσεται όταν βρίσκεσαι στην εξουσία.

Πηγή: http://marketnews.gr/article/2508854/h-koinwnia-gyrna-thn-plath-ths-ston-syriza-kai-ton-tsipra